Warframe
Ash
Ash Ikona.png
Ash Prime Ikona.png
Ash
Ash
Atlas
Atlas Ikona.png
Atlas Prime Ikona.png
Atlas
Atlas
Banshee
Banshee Ikona.png
Banshee Prime Ikona.png
Banshee
Banshee
Baruuk
Baruuk Ikona.png
Baruuk Ikona.png
Baruuk
Baruuk
Chroma
Chroma Ikona.png
Chroma Prime Ikona.png
Chroma
Chroma
Ember
Ember Ikona.png
Ember Prime Ikona.png
Ember
Ember
Equinox
Equinox Ikona.png
Equinox Prime Ikona.png
Equinox
Equinox
Excalibur
Excalibur Ikona.png
Excalibur Prime Ikona.png
Excalibur
Excalibur
Frost
Frost Ikona.png
Frost Prime Ikona.png
Frost
Frost
Garuda
Garuda Ikona.png
Garuda Ikona.png
Garuda
Garuda
Gauss
Gauss Ikona.png
Gauss Ikona.png
Gauss
Gauss
Grendel
Grendel Ikona.png
Grendel Ikona.png
Grendel
Grendel
Hildryn
Hildryn Ikona.png
Hildryn Ikona.png
Hildryn
Hildryn
Hydroid
Hydroid Ikona.png
Hydroid Prime Ikona.png
Hydroid
Hydroid
Inaros
Inaros Ikona.png
Inaros Prime Ikona.png
Inaros
Inaros
Ivara
Ivara Ikona.png
Ivara Prime Ikona.png
Ivara
Ivara
Lavos
Lavos Ikona.png
Lavos Ikona.png
Lavos
Lavos
Limbo
Limbo Ikona.png
Limbo Prime Ikona.png
Limbo
Limbo
Loki
Loki Ikona.png
Loki Prime Ikona.png
Loki
Loki
Mag
Mag Ikona.png
Mag Prime Ikona.png
Mag
Mag
Mesa
Mesa Ikona.png
Mesa Prime Ikona.png
Mesa
Mesa
Mirage
Mirage Ikona.png
Mirage Prime Ikona.png
Mirage
Mirage
Nekros
Nekros Ikona.png
Nekros Prime Ikona.png
Nekros
Nekros
Nezha
Nezha Ikona.png
Nezha Prime Ikona.png
Nezha
Nezha
Nova
Nova Ikona.png
Nova Prime Ikona.png
Nova
Nova
Nyx
Nyx Ikona.png
Nyx Prime Ikona.png
Nyx
Nyx
Oberon
Oberon Ikona.png
Oberon Prime Ikona.png
Oberon
Oberon
Octavia
Octavia Ikona.png
Octavia Prime Ikona.png
Octavia
Octavia
Protea
Protea Ikona.png
Protea Ikona.png
Protea
Protea
Revenant
Revenant Ikona.png
Revenant Ikona.png
Revenant
Revenant
Rhino
Rhino Ikona.png
Rhino Prime Ikona.png
Rhino
Rhino
Saryn
Saryn Ikona.png
Saryn Prime Ikona.png
Saryn
Saryn
Sevagoth
Sevagoth Ikona.png
Sevagoth Ikona.png
Sevagoth
Sevagoth
Titania
Titania Ikona.png
Titania Prime Ikona.png
Titania
Titania
Trinity
Trinity Ikona.png
Trinity Prime Ikona.png
Trinity
Trinity
Valkyr
Valkyr Ikona.png
Valkyr Prime Ikona.png
Valkyr
Valkyr
Vauban
Vauban Ikona.png
Vauban Prime Ikona.png
Vauban
Vauban
Volt
Volt Ikona.png
Volt Prime Ikona.png
Volt
Volt
Wisp
Wisp Ikona.png
Wisp Ikona.png
Wisp
Wisp
Wukong
Wukong Ikona.png
Wukong Prime Ikona.png
Wukong
Wukong
Zephyr
Zephyr Ikona.png
Zephyr Prime Ikona.png
Zephyr
Zephyr
Xaku
Xaku Ikona.png
Xaku Ikona.png
Xaku
Xaku

Egzoszkielet Warframe wykorzystuje unikalną technologię bojową do tworzenia doskonałej broni. Warframe posiada wiele tajemniczych mocy, a opanowanie ich wymaga równie wielu poświęceń. Warframe to nazwa egzopancerza wykorzystywanego w uniwersum Warframe. Chroni on użytkownika regenerującą się tarczą oraz zapewnia szereg dodatkowych premii w postaci zwiększonej mobilności czy możliwości kontrolowania żywiołów.

Fabuła[]

Grineer wraz z ogromną armią rozprzestrzenia się po całym systemie słonecznym. Echa wydarzeń docierają do gwiazd wzywając Tenno. Wzywają ciebie.
Pozwól, aby Lotus cię poprowadziła. Uratowała cię z komory hibernacyjnej i dała szanse przeżycia. Jednak Grineer cię znajdzie i musisz być na to przygotowany. Lotus nauczy cię drogi Warframe, aby odblokować twoje ukryte moce.
Przyjdź Tenno, musisz dołączyć do wojny.

Warframe Team.jpg

Omówienie[]

Warframe jest bardzo dynamiczny. Może być przystosowany do każdej sytuacji. Niektóre Warframe przewyższają inne w określonych sytuacjach, lecz nie są ograniczone jedynie do pełnienia określonej funkcji.

Głównym elementem konfigurowania i dopasowywania Warframe jest dobieranie Modów, które są instalowane w celu zwiększenia Atrybutów, a nawet modyfikowania, czy całkowitej zmiany działania umiejętności. Dalsze bonusy zapewniane są przez dodatki, takie jak Arkana.

Screenshot02.jpg

Każdy Warframe posiada unikalne umiejętności, które pozwalają w szerokim stopniu kontrolować otaczające środowisko. Dzięki tym mocom Tenno jest w stanie stworzyć praktycznie wszystko, np. fale energii lub bariery ochronne, a także leczyć oraz wspomagać resztę drużyny. Warframe znacznie rozszerza również fizyczne możliwości Tenno, wpływając pozytywnie na biegłość w posługiwaniu się bronią białą oraz palną, a zwłaszcza polepsza umiejętności akrobatyczne użytkownika.

Nowi gracze zaczynają od krótkiej sesji samouczka, po której mogą wybrać jednego z trzech początkowych Warframe, którymi są: Excalibur, Volt i Mag.

Pozyskanie[]

Warframe możemy otrzymać dwoma sposobami: stworzyć za pomocą surowców dostępnych w grze poprzez Warsztat lub zakup gotowych Warframe na Rynku. Ponadto aby pozyskać Warframe, musimy posiadać wolny slot Warframe. Każdy z graczy ma ograniczoną ilość miejsc na Warframe, które mogą zostać rozszerzone poprzez zakup dodatkowych slotów na Rynku.

Warsztat[]

Stworzenie Warframe w Warsztacie wymaga trzech komponentów oraz schematu:

TitaniaSchemat.png Helmet.png Chassis.png Systems.png
Główny Schemat Neuroptyka Powłoka Systemy

Aby stworzyć Warframe, najpierw musimy ukończyć jego komponenty. W tym celu należy zużyć zebrane w trakcie gry surowce oraz zdobyty schemat do każdej z części. Schematy i schematy podzespołów Warframe otrzymujemy poprzez wykonanie misji zabójstwa, za wykonanie Zadania, oraz z badań Dojo. Po zebraniu i stworzeniu trzech wymaganych części (neuroptyka, powłoka i systemy), gracz może kupić schemat Warframe z rynku za Credits64.png Kredyty i zakończyć proces tworzenia Warframe. Gdy już go stworzymy, możemy go ulepszyć poprzez zainstalowanie do niego Reaktor Orokin64.png Reaktora Orokin.

Rynek[]

Możemy również kupić gotowce Warframe na Rynku przy użyciu Platinum64.png Platyn. Gdy zdobędziemy go w ten sposób, Warframe ma już zainstalowany Reaktor Orokin64.png Reaktor Orokin oraz otrzymujemy wraz z nim wolny slot Warframe.

Ekwipunek[]

Gracz zaczyna grę z 2 wolnymi slotami na Warframe, lecz może je dokupić za Platinum64.png 20 Platyn na Rynku. Informacja: Możemy pozyskać platynę bez wykorzystywania prawdziwych pieniędzy poprzez handel z innymi graczami.

Zdobywanie poziomu[]

Główny Artykuł: Biegłość

Warframe może awansować na wyższe poziomy. Potrzebuje do tego biegłości, powszechnie znanej jako punkty doświadczenia. Każdy Warframe zdobywa poziomy osobno, aż do osiągnięcia maksymalnego wynoszącego 30. Gracz wynagradzany jest doświadczeniem między innymi za: zabijanie przeciwników, używanie umiejętności, ratowanie powalonych sojuszników z drużyny czy po prostu za ukończenie misji. Z każdym kolejnym poziomem Warframe zyskuje na pojemności dla Modów, pasywnie zwiększa się jego Życie, Tarcza i Energia, a gracz zyskuje 200 punktów Mistrzostwa, lecz tylko przy pierwszym "wylevelowaniu" (nie otrzymamy ponownie punktów za wymaksowanie tego samego Warframe).

Za poziom Warframe otrzymuje:

  • +20% pojemności życia za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 1
  • +20% pojemności tarcz za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 2
  • +5% pojemności energii za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 3

Co daje całkowity wzrost +200% życia i tarczy oraz +50% pojemności energii na randze 30.

Jedynymi wyjątkami są Inaros oraz Nidus.

Inaros
  • +15% pojemności życia za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 1 oraz 2
  • +5% pojemności energii za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 3

Co daje całkowity wzrost +300% życia i +50% pojemności energii na randze 30.

Nidus
  • +20% pojemności życia za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 1
  • +10% pancerza za każde 6 rang, zaczynając od rangi 2
  • +3% Siły Mocy za każde 6 rang, zaczynając od rangi 3,
  • +10% pojemności energii za każde 6 rang, zaczynając od rangi 5
  • +2 regeneracji życia/s za każde 6 rang, zaczynając od rangi 6.

Co daje całkowity wzrost +200% życia, +50% pancerza, +15% Siły Mocy, +50% pojemności energii oraz +10 regeneracji życia/s na randze 30.

Od Aktualizacji 15 umiejętności Warframe odblokowują się i zyskują poziom wraz ze wzrostem biegłości. Maksymalną rangą umiejętności jest ranga 3.

Pokaż listę Poziomy umiejętności
Ranga Warframe/Archwing Umiejętność i ranga
Pierwsza umiejętność Druga umiejętność Trzecia umiejętność Czwarta umiejętność
Bez rangi Bez rangi Zablokowana Zablokowana Zablokowana
3 Bez rangi Bez rangi Zablokowana Zablokowana
5 Bez rangi Bez rangi Bez rangi Zablokowana
7 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi Zablokowana
10 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi Bez rangi
12 Ranga 1 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi
14 Ranga 2 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi
16 Ranga 2 Ranga 1 Ranga 1 Bez rangi
18 Ranga 3 Ranga 1 Ranga 1 Bez rangi
20 Ranga 3 Ranga 1 Ranga 1 Ranga 1
22 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 1 Ranga 1
24 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 2 Ranga 1
25 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 2 Ranga 2
27 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 2
28 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 2
30 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 3

Walka w przestrzeni kosmicznej[]

Imgres-1439063468.jpg

Od Aktualizacji 15.0 Warframe pozwala graczowi na walkę w przestrzeni kosmicznej i wodzie po wcześniejszym utworzeniu Archwing.

Ciekawostki[]

  • Większość umiejętności Warframe z czasem trwania lub ze zmianami wpływającymi na użytkownika lub wroga zostaną anulowane, gdy gracz wypadnie za mapę (np: Cienie UmarłychNiewidzialność czy Żelazna Skóra).
  • Warframe z języka Orokin oznacza "Wojenną platformę".
  • Nazwa Warframe pochodzi z firmy Boeing z roku 1950, projektu badań z czasów II WŚ, który miał na celu wyposażenie żołnierzy w egzoszkielety - jak wspomniał Steve Sinclair podczas Devstream #1.Pochodzenie słowa "Warframe"
    • Taki projekt nigdy nie istniał i nigdy nie był w fazie tworzenia przez Boeing, i nigdy nie stworzył znaczącego militarnego ekwipunku aż do roku 2014. Twórca gry prawdopodobnie odnosił się do porażki w badaniach o nazwie Hardiman, który był tworzony przez firmę General Electric w latach 1960, tuż przed zaangażowaniem Ameryki w Wojnę w Wietnamie.
  • Zakłada się, że Warframe wbudowywano w już istniejące ludzkie ciała poprzez wykorzystanie Helminth oraz poprzez specyficzny typ zakażenia. Podejrzewa się, że Warframe są budowane na podstawie ciał celów ratunku, którzy zgłaszają się na ochotników, oraz na podstawie ciał z kriokapsuł z misji obrony.
  • Startowe Warframe były klika razy zmieniane. Przed Aktualizacją 7 startowymi Warframe były: Excalibur, Loki i Volt. Aktualizacja 7 zastąpiła Volta innym Warframe - Mag, ponieważ twórcy chcieli, aby jeden żeński Warframe był możliwy do wyboru. Startowymi Warframe do wyboru były więc: Excalibur, Loki i Mag. Następnie w Aktualizacji 14 Loki został zastąpiony przez Volta. Obecnie startowymi Warframe są: Excalibur, Volt i Mag.