WRFR
Egzoszkielet Warframe wykorzystuje unikalną technologię bojową do tworzenia doskonałej broni. Warframe posiada wiele tajemniczych mocy, a opanowanie ich wymaga równie wielu poświęceń.
– Oficjalna strona Warframe.
Dla Warframe (gra), zobacz WARFRAME

Warframe to nazwa egzopancerza wykorzystywanego w uniwersum Warframe. Chroni on użytkownika regenerującą się tarczą oraz zapewnia szereg dodatkowych premii w postaci zwiększonej mobilności czy możliwości kontrolowania żywiołów.

Fabuła Edytuj

Grineer wraz z ogromną armią rozprzestrzenia się po całym systemie słonecznym. Echa wydarzeń docierają do gwiazd wzywając Tenno. Wzywają ciebie.
Pozwól, aby Lotus cię poprowadziła. Uratowała cię z komory hibernacyjnej i dała szanse przeżycia. Jednak Grineer cię znajdzie i musisz być na to przygotowany. Lotus nauczy cię drogi Warframe, aby odblokować twoje ukryte moce.
Przyjdź Tenno, musisz dołączyć do wojny.

Warframe Team

Omówienie Edytuj

Warframe jest bardzo dynamiczny. Może być przystosowany do każdej sytuacji. Niektóre Warframe przewyższają inne w określonych sytuacjach, lecz nie są ograniczone jedynie do pełnienia określonej funkcji.

Głównym elementem konfigurowania i dopasowywania Warframe jest dobieranie modyfikacji, które są instalowane w celu zwiększenia Atrybutów, a nawet modyfikowania, czy całkowitej zmiany działania umiejętności. Dalsze bonusy zapewniane są przez dodatki, takie jak Arkana.

Screenshot02
Każdy Warframe posiada unikalne umiejętności, które pozwalają w szerokim stopniu kontrolować otaczające środowisko. Dzięki tym mocom Tenno jest w stanie stworzyć praktycznie wszystko, np. fale energii lub bariery ochronne, a także leczyć oraz wspomagać resztę drużyny. Warframe znacznie rozszerza również fizyczne możliwości Tenno, wpływając pozytywnie na biegłość w posługiwaniu się bronią białą oraz palną, a zwłaszcza polepsza umiejętności akrobatyczne użytkownika.

Nowi gracze zaczynają od krótkiej sesji samouczka, po której mogą wybrać jednego z trzech początkowych Warframe, którymi są: Excalibur, Volt i Mag.

PozyskanieEdytuj

Warframe możemy otrzymać dwoma sposobami: stworzyć za pomocą surowców dostępnych w grze poprzez Warsztat lub zakup gotowych Warframe na Rynku. Ponadto aby pozyskać Warframe, musimy posiadać wolny slot Warframe. Każdy z graczy ma ograniczoną ilość miejsc na Warframe, które mogą zostać rozszerzone poprzez zakup dodatkowych slotów na Rynku.

WarsztatEdytuj

Stworzenie Warframe w Warsztacie wymaga trzech komponentów oraz schematu:

TitaniaSchemat Helmet Chassis Systems
Główny Schemat Neuroptyka Powłoka Systemy

Aby stworzyć Warframe, najpierw musimy ukończyć jego komponenty. W tym celu należy zużyć zebrane w trakcie gry surowce oraz zdobyty schemat do każdej z części. Schematy i schematy podzespołów Warframe otrzymujemy poprzez wykonanie misji zabójstwa, za wykonanie Zadania, oraz z badań Dojo. Po zebraniu i stworzeniu trzech wymaganych części (neuroptyka, powłoka i systemy), gracz może kupić schemat Warframe z rynku za Credits64Kredyty i zakończyć proces tworzenia Warframe. Gdy już go stworzymy, możemy go ulepszyć poprzez zainstalowanie do niego Reaktor OrokinReaktor Orokin.

RynekEdytuj

Możemy również kupić gotowce Warframe na Rynku przy użyciu Platinum64Platyn. Gdy zdobędziemy go w ten sposób, Warframe ma już zainstalowany Reaktor OrokinReaktor Orokin oraz otrzymujemy wraz z nim wolny slot Warframe.

EkwipunekEdytuj

Gracz zaczyna grę z 2 wolnymi slotami na Warframe, lecz może je dokupić za 20Platinum64Platyn na Rynku. Informacja: Możemy pozyskać platynę bez wykorzystywania prawdziwych pieniędzy poprzez handel z innymi graczami.

Zdobywanie poziomu Edytuj

Główny Artykuł: Biegłość

Warframe może awansować na wyższe poziomy. Potrzebuje do tego biegłości, powszechnie znanej jako punkty doświadczenia. Każdy Warframe zdobywa poziomy osobno, aż do osiągnięcia maksymalnego wynoszącego 30. Gracz wynagradzany jest doświadczeniem między innymi za: zabijanie przeciwników, używanie umiejętności, ratowanie powalonych sojuszników z drużyny czy po prostu za ukończenie misji. Z każdym kolejnym poziomem Warframe zyskuje na pojemności dla modyfikacji, pasywnie zwiększa się jego Życie, Tarcza i Energia, a gracz zyskuje 200 punktów Mistrzostwa, lecz tylko przy pierwszym "wylevelowaniu". (nie otrzymamy ponownie punktów za wymaksowanie tego samego Warframe)

Za poziom Warframe otrzymuje:

  • +20% pojemności życia za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 1
  • +20% pojemności tarcz za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 2
  • +5% pojemności energii za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 3

Co daje całkowity wzrost +200% życia i tarczy oraz +50% pojemności energii na randze 30.

Jedynymi wyjątkami są Inaros orazNidus.

Inaros
  • +15% pojemności życia za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 1 oraz 2
  • +5% pojemności energii za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 3

Co daje całkowity wzrost +300% życia i +50% pojemności energii na randze 30.

Nidus
  • +20% pojemności życia za każde 3 rangi, zaczynając od rangi 1
  • +10% pancerza za każde 6 rang, zaczynając od rangi 2
  • +3% Siły Mocy za każde 6 rang, zaczynając od rangi 3,
  • +10% pojemności energii za każde 6 rang, zaczynając od rangi 5
  • +2 regeneracji życia/s za każde 6 rang, zaczynając od rangi 6.

Co daje całkowity wzrost +200% życia, +50% pancerza, +15% Siły Mocy, +50% pojemności energiii oraz +10 renegarcji życia/s na randze 30.

Od Aktualizacji 15 umiejętności Warframe odblokowują się i zyskują poziom wraz ze wzrostem biegłości. Maksymalną rangą umiejętności jest ranga 3.

Pokaż Poziomowanie umiejętności Listę
Ranga Warframe/Archwing Umiejętność i ranga
Pierwsza umiejętność Druga umiejętność Trzecia umiejętność Czwarta umiejętność
Bez rangi Bez rangi Zablokowana Zablokowana Zablokowana
3 Bez rangi Bez rangi Zablokowana Zablokowana
5 Bez rangi Bez rangi Bez rangi Zablokowana
7 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi Zablokowana
10 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi Bez rangi
12 Ranga 1 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi
14 Ranga 2 Ranga 1 Bez rangi Bez rangi
16 Ranga 2 Ranga 1 Ranga 1 Bez rangi
18 Ranga 3 Ranga 1 Ranga 1 Bez rangi
20 Ranga 3 Ranga 1 Ranga 1 Ranga 1
22 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 1 Ranga 1
24 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 2 Ranga 1
25 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 2 Ranga 2
27 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 2 Ranga 2
28 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 2
30 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 3 Ranga 3

Walka w przestrzeni kosmicznej Edytuj

Imgres-1439063468

Od aktualizacji 15.0 Warframe pozwala graczowi na walkę w przestrzeni kosmicznej i wodzie po wcześniejszym utworzeniu Archwing.

NotkiEdytuj

Większość umiejętności Warframe z czasem trwania lub ze zmianami wpływającymi na użytkownika lub wroga zostaną anulowane, gdy gracz wpadnie do dziury. (np: Cienie UmarłychNiewidzialność czy Żelazna Skóra)

CiekawostkiEdytuj

  • Warframe z języka Orokin oznacza "Wojenną platformę".
  • Nazwa Warframe pochodzi z firmy Boeing z roku 1950, projektu badań z czasów IIWŚ, który miał na celu wyposażenie żołnierzy w egzoszkielety - jak wspomniał Steve Sinclair podczas Devstream #1.Pochodzenie słowa "Warframe"
    • Taki projekt nigdy nie istniał i nigdy nie był w fazie tworzenia przez Boeing, i nigdy nie stworzył znaczącego militarnego ekwipunku aż do roku 2014. Twórca gry prawdopodobnie odnosił się do porażki w badaniach o nazwie Hardiman, który był tworzony przez firmę General Electric w latach 1960, tuż przed zaangażowaniem Ameryki w Wojnę w Wietnamie.
  • Zakłada się, że Warframe wbudowywano w już istniejące ludzkie ciała poprzez wykorzystanie Helminth oraz poprzez specyficzny a specific typ zakażenia. Podejrzewa się, że Warframe są budowane na podstawie ciał celów ratunku, którzy zgłaszają się na ochotników, oraz na podstawie ciał z kriokapsuł z misji obrony.