SzafkaOtwarta

Przedmioty to obiekty, które gracz może podnieść poprzez przejście obok nich lub wejście na nie. Dzielą się na te, które wykorzystuje się wyłącznie podczas obecnej misji (amunicja, kule życia) oraz na te, które można później użyć lub wyposażyć. Wiele przedmiotów można dzielić z drużyną.

ZnajdźkiEdytuj

Wszystkie obiekty, które można przeszukać, takie jak: Kontenery i ciała pokażą się na radarze, gdy będziemy wyposażeni w modyfikacje: Złodziejski Zmysł, Detektor Łupu czy Zwierzęcy Instynkt

  • Podczas misji Inwazji czy Infiltracji oraz podczas Zagrożenia Środowiskowego "samoobrażenia" - pojawią się ciała Rzeźnika lub Załoganta, w zależności od frakcji. Pojawiają się również w niektórych miejscach na Ziemi.
    • Zachowanie ciała różni się w zależności od misji. Podczas Inwazji oraz na Ziemi ciała automatycznie wyrzucą łup, kiedy się po nich przejdzie; w pozostałych przypadkach trzeba wejść z ciałem w interakcję, naciskając
      X
      na PC.
  • Szafki występują w trzech kolorach - zielony (otwierany), czerwony (zamknięty) i czarny (zablokowany/zepsuty). Zielone szafki otwiera się zwyczajnie wchodząc z nimi w interakcję. Czerwone szafki możemy odblokować przy użyciu modyfikacji Złodziejski Zmysł lub przy użyciu Kubrowa z modyfikacją Zbieracz. Czarne szafki pozostają zamknięte na zawsze i nie pojawiają się na radarze.
    • Szafki Corpus i Grineer na misjach Sabotażu na Ziemi oraz na Pustce Orokin przypominają zwykłe szafki, lecz mają białe światła oraz sama szafka lekko świeci, emitując niski brzęczący hałas. Szafki te nie są pokazane na minimapie.
  • Cztery typy Kontenerów (Powszechny, Nieprzeciętny, Rzadki, Wzmocniony) są "otwierane" siłą, wyrzucając łup po ich zniszczeniu; mają bardzo małą ilość życia i mogą zostać zniszczone przez każdy typ obrażeń (broń biała, broń palna, umiejętność Warframe); powszechne i nieprzeciętne kontenery mają około 10 punktów życia. Typ łupu zależy od typu kontenera oraz jego lokalizacji (kontenery w ukrytych pomieszczeniach mają większą szansę na wyrzucenie rzadkich surowców oraz modyfikacji, zwłaszcza na Pustce Orokin).
    • Unikalny wariant kontenera orokin z czerwonymi światłami i emitujący dym wybuchnie, gdy zostanie zniszczony.
  • Modyfikacja Mistrz Złodziejski i Desakracja Nekrosa ma wpływ na wypadający łup.
  • Insygnie pojawiają się wyłącznie podczas misji Syndykatów i są pokazywane na minimapie.

Łupy GrineerEdytuj

Łupy CorpusEdytuj

Łupy OrokinEdytuj

PrzedmiotyEdytuj

Kontenery i rozczłonkowane ciała wrogów mają szansę na wyrzucenie amunicji. Każdy z graczy może podnieść amunicję, jeśli potrzebują jej danego typu. Jeśli widzimy świecącą pionową linię, jednak nie widać na ziemi amunicji, oznacza to, że gracz podniósł amunicję, lecz ktoś z jego drużyny jeszcze tego nie zrobił. Typ amunicji jest zależny od koloru oraz kształtu opakowania, natomiast ilość podniesionej amunicji jest zależna od typu broni, którą wykorzystuje. Kule dostarczają Życie, Energię, Biegłość lub coś wyjątkowego.

AmunicjaEdytuj

Podniesienie paczki amunicji odnowi amunicję jedynie do tego typu broni, któremu odpowiada. Jednakże wraz z wprowadzeniem modyfikacji "Mutator", możemy konwertować różne typy amunicji na taką, którą opisuje modyfikacja. Mutacja następuje tylko wtedy, gdy mamy wyposażoną lub schowaną broń z modyfikacji oraz gdy pozostała amunicja jest pełna. (Nie zmutuje amunicji karabinu, jeśli jej magazynek nie jest pełny).

PistoletEdytuj

AmunicjaPistolet
  • Odnowi 20 amunicji do większości Broni Bocznych lub 1.25 pocisków za każdy poziom modyfikacji Mutatora. Niektóre z broni bocznych, głównie te, które zadają obrażenia obszarowe, mają odnowione jedynie 10 pocisków.
  • Szabrowanie amunicji pistoletowej zwiększa zdobywaną amunicję pistoletową.

StrzelbaEdytuj

AmunicjaStrzelba

KarabinEdytuj

AmunicjaKarabin

Karabin Snajperski/ŁukEdytuj

AmunicjaŁuk
  • Odnowi 10 amunicji wszelakim Snajperkom/Łukom lub 2.5 pocisków za każdy poziom modyfikacji Mutatora.
  • Szabrowanie amunicji snajperskiej zwiększa zdobywaną amunicję do snajperek oraz łuków.
  • Amunicja snajperska jest najrzadziej spotykanym typem amunicji.

OmniEdytuj

AmunicjaOmni

KuleEdytuj

EnergiaEdytuj

SferaEnergii
  • Niebieskie kule wypadające z wrogów oraz z Studni Życia Trinity odnawiają 25 punktów Energii.
  • Niebieskie kule wypadające z kontenerów i szafek odnawiają 50 punktów energii. Od Aktualizacji 16.0.4, są widocznie większe.
  • Kule energii są najczęściej wypadającymi kulami.

ŻycieEdytuj

SferaŻycia

PustkaEdytuj

  • Białe kule, wypadające ze Świadomych.
  • Odnawiają energię pustki, którą zużywamy w trybie Operatora.

BiegłośćEdytuj

SferaBiegłości

KoordynatyEdytuj

Koordynaty

WzmacniaczEdytuj

KulaWzmocnienia
  • Są dwa typy wzmocnień, które można zdobyć w grze Wzmacniacz Kredytów oraz Wzmacniacz Biegłości.
  • Mogą być znalezione wyłącznie w rzadkich i wzmocnionych kontenerach.
  • Każde wzmocnienie trwa od 30 do 60 minut, w zależności od tego, z jakiego wypadł kontenera.

PozostałeEdytuj

ModyfikacjeEdytuj

Modyfikacja

Modyfikacje są wyrzucane przez wszystkich wrogów w grze. Szansa na wypadnięcie jest wyższa dla ciężkich wrogów oraz dla bossów, którzy prawie zawsze wyrzucą choć jeden mod. Im wyższy poziom wroga, tym lepszą modyfikację wyrzuci. 

Istnieje niepisane prawo, którym powinni się kierować gracze: jeśli wypadnie dość rzadki mod, wypadałoby go oznaczyć, klikając
G
, aby inni również mogli go zdobyć. W tym celu trzeba dokładnie wymierzyć w miejsce podniesionej modyfikacji.

Rzadkie modyfikacje mogą być zidentyfikowane przez złote światło, które on emituje.

SchematyEdytuj

Schematy

Moduł Podtrzymania ŻyciaEdytuj

PakietŻycia

Moduły Podtrzymania Życia są wyrzucane przez wrogów podczas misji in Przetrwania. Każdy moduł odnawia 4.67% w ciągu 7 sekund całkowitego Modułu Podtrzymania Życia po podniesieniu. Są automatycznie oznaczane żółtym znakiem, który jest niewidzialny podczas przybliżenia.

SurowceEdytuj

SurowiecPomarańczowy

Surowce wypadają z kontenerów oraz z wrogów. Szansa na wypadnięcie jest zależna od typu surowca. Surowce są nieprzeciętne w porównaniu do pozostałych łupów. Typ dostępnych do zdobycia surowców jest zależny od planety. Każda z planet ma przynajmniej 3 dostępne do zdobycia surowce o różnej rzadkości. Gdy mamy wyposażoną modyfikację Złodziejski Zmysł, wypadające łupy są oznaczone na minimapie.

SurowiecZielony

Rzadkie surowce są koloru zielonego i są lekko podświetlone, aby je łatwiej wykryć.
SurowiecNiebieski
Są to dodatkowe surowce badawcze, które wykorzystujemy w Badaniach, takich jak Ampułka Detonitu, Fieldron - Próbka i Próbka Mutagenu. W grze są oznaczone kolorem niebieskim i zawsze wypadają w ilości 1 sztuki.

KredytyEdytuj

PakietKredytów
  • Kredyty są wyrzucane przez szafki, kontenery i wrogów.
  • Kredyty, które wypadną blisko siebie, połączą się, tworząc kupkę kredytów.
    • W zależności od wielkości pakietu, wartość może się wahać od 10 do 300 kredytów.
  • Podniesione kredyty są dzielone z całą grupą.

InsygnieEdytuj

Insygnia

Insygnie są to surowce, które możemy znaleźć wyłącznie w misjach/alarmach Syndykatów. Insygnie mogą zostać wymienione za reputację z danym syndykatem, gdy udamy się na Przekaźnik. Nie są automatycznie podnoszone po wejściu na nie i muszą zostać podniesione poprzez interakcję z nimi.

CiekawostkiEdytuj

JajkoWielkanocne
KulaSchematu
  • Jeśli jakiś surowiec wypadnie poza mapę jest transportowany na swoją oryginalną pozycję.
  • Twórcy gry często podmieniają wygląd skrzyń Corpus na inny specjalny wygląd na czas różnych wydarzeń. Głównie możemy to zauważyć podczas Wielkanocy, Halloween oraz Świąt. (jajka, dynie, prezenty)
  • Przed Aktualizacją 15 wypadające schematy przypominały różowe kule.