Odzysk Plagi

Odzysk Plagi jest typem bezkresnej misji, podczas której gracze muszą odzyskać transport ze Statku Plagi. Oestrus, Eris jest obecnie jedynym węzłem, na którym rozgrywa się ta misja. Misja Odzysk Plagi stanowi źródło komponentów Nidusa.

MechanikaEdytuj

Celem misji jest odzyskanie transportu ze statku poprzez pozwolenie Lotus na dostanie się do trzech konsol znajdujących się w tym samym pomieszczeniu. Każda z konsol jest pokryta naroślą plagi, która blokuje Lotus dostęp i odszyfrowanie.

Aby odblokować konsolę, gracz musi zebrać Fragmenty Iniektora Antyserum, które są wyrzucane przez wrogów. Po ich zebraniu należy je umieścić w Atomizerze - jednostkach umieszczonych nieopodal konsol. Gdy zostaną w nim umieszczone, Atomizer wypuści bańkę, która rozszerzy się wokół niego. Im więcej Fragmentów Iniektora Antyserum zostanie umieszczonych w Atomizerze, tym większy obszar zajmie bańka. Gdy bańka obejmie obszarem konsolę, narośl plagi przestanie się na niej rozprzestrzeniać, dzięki czemu będzie można odszyfrować dane. Proces rozpowszechniania się narośli można kontrolować poprzez HUD widoczny w lewym górnym rogu.

Szybkość odszyfrowania danych przez Lotus zależy od ilości konsol, które są w danym momencie przejęte przez narośl plagi. Im więcej konsol zostanie przez graczy aktywowanych, tym szybciej przebiegnie proces odszyfrowania. Choć Fragment Iniektora Antyserum jest przez graczy automatycznie podnoszony po wejściu na niego, można przechowywać maksymalnie 3 sztuki jednocześnie.

Bańka Atomizera po pewnym czasie zmniejszy się lub zniknie całkowicie, dlatego ważnym jest bezustanne odnawianie Atomizerów. Aby odszyfrowanie nastąpiło, są wymagane co najmniej 2 jednostki Fragmentów Iniektora Antyserum umieszczone w Atomizerze.

Środek pomieszczenia jest wypełniony przez Corrosive b Żrący czynnik, który wpływa zarówno na pancerz Warframe, jak i na życie konsol. W przypadku Warframe obrażenia Corrosive b Żrące będą stopniowo obniżać jego pancerz, by w ostateczności całkowicie go zniszczyć - wtedy gracz będzie otrzymywać obrażenia bezpośrednio w życie.

Konsole, które wejdą w zasięg czynnika Corrosive b Żrącego będą stopniowo tracić punkty życia i w ostateczności zostaną zniszczone, przez co nie będą mogły już uczestniczyć w odszyfrowywaniu. Czynnik Corrosive b Żrący nie występuje wewnątrz bańki Atomizera oraz znajdujące się w niej konsole będą stopniowo odzyskiwać życie. Tak więc bańki Atomizera odgrywają podwójną rolę - nie pozwalają na utratę życia Warframe oraz konsol, a ponadto pozwalają na szybsze odszyfrowanie danych. Efekt Corrosive b Żrący nie występuje w pomieszczeniach poza główną salą.

Na samym środku pomieszczenia znajduje się wielki hologram z dwiema konsolami. Jedna z konsol stanowi stację medyczną, która całkowicie odnowi pancerz Waframe, choć wymaga do tego Fragmentu Iniektora Antyserum. Jeżeli gracz jest wyposażony w Iniektor Antyserum, może bezustannie odnawiać pancerz poprzez jego aktywowanie w Sprzęcie
Q
.

Runda zostaje ukończona po odszyfrowaniu 100% danych. Po 20-sekundowym odliczaniu gracz ma wybór, czy chce zostać czy się ewakuować z już zdobytymi nagrodami.

NagrodyEdytuj

Rotacja C Odzysku Plagi daje graczu szansę na pozyskanie losowej części Nidusa.

Rotacja misji jest następująca: A-A-B-C.

Pokaż listę Nagrody

DO DOKOŃCZENIA

PoradyEdytuj

  • Nova zbudowana pod szybkość poruszania się wrogów sprawi, że wrogowie szybciej znajdą się w pokoju.
  • Vauban dzięki Wirowi może przyciągnąć wrogów do bańki Atomizera, gdzie po śmierci upuszczą Fragment Iniektora Antyserum i tym samym znajdzie się on w miejscu jego użycia.
  • Nekros dzięki Desakracji sprawi, że Fragmenty Iniektora Antyserum będą się częściej pojawiać.
  • Trinity może bezustannie dostarczać drużynie energię i życie, dzięki czemu utrata pancerza nie nastąpi/przestaje sprawiać zagrożenie.
  • Ember dzięki Świat W Ogniu jest w stanie zabić ogromne ilości wrogów na sporym obszarze, dzięki czemu Fragmentu Iniektora Antyserum zawsze będzie pod dostatkiem. Aby zapobiec pojawianiu się Fragmentu Iniektora Antyserum w innych pomieszczeniach zaleca się nie używanie modów zwiększających zasięg.
  • Octavia dzięki Werblowi będzie skupiać na sobie uwagę plagi. Podczas gdy solo użycie niewidzialności Metronoma pozwoli na skupienie się na Atomizerach, podczas gdy Werbel będzie wykańczać wrogów. Natomiast umiejętność pasywna Octavii pozwoli na zachowanie dużej ilości energii. 
  • Operator nie traci pancerza, więc jeżeli to stanowi problem, zaleca się zamianę między trybem Operatora a Warframe.
  • Odszyfrowanie odbywa się szybciej podczas gry solo, więc zaleca się zdobywanie części Nidusa samemu.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy pancerz spadnie do 0% a Warframe znajduje się poza bańką Atomizera, można usłyszeć dźwięki z Ulu Plagi.
  • Mechanika tej misji jest podobna do misji nalotu (raid) Werdykt Jordasa.
    • Różnica występuje na samym początku. Ta misja rozpoczyna się, gdy gracz znajdzie się w świecącym kręgu a w Werdykcie Jordasa gracz musiał zhakować konsolę, by ta się rozpoczęła.
  • W przeciwieństwie do Werdyktu Jordasa gracze nie muszą mieć wyposażonych Iniektorów Antyserum, ponieważ mogą je podnieść z zabitych wrogów, a następnie umieścić w Atomizerach.
Ten artykuł był aktualizowany ostatnio dnia 18.09.2019 r. przez użytkownika Senami.