FANDOM

Trafienia krytyczne są to normalne obrażenia broni , które losowo zadają zwiększone obrażenia przeciwnikom. Kiedy broń zadaje krytyczne trafienie (lub "krytyki"), obrażenia są wyświetlane jako żółte, pomarańczowe lub czerwone cyfry na HUD zamiast zwykłego białego koloru (pamiętaj, że krytyczne trafienia na tarczach są nadal niebieskie). Prawdopodobieństwo, że atak będzie krytycznym trafieniem, zależy od szansy na trafienie krytyczne, a dodatkowe obrażenia zadawane przez trafienie krytyczne są określane przez mnożnik obrażeń krytycznych broni. Każdy atak lub każda śrucina w przypadku strzelb (i podobnych broni, takich jak Redeemer ), ma własną szansę na krytyczne trafienie.

Wbrew powszechnym przekonaniom ataki krytyczne w walce wręcz przeciwko niezaalarmowanym wrogom nie są gwarantowane. Niewidzialność i Zasłona Dymna Asha przyznają tylko premię do obrażeń; Obrażenia krytyczne zostają zwiększone o mnożnik za premiami obrażeń z likwidowania niezaalarmowanych przeciwników.

Jeśli broń posiada powyżej 100% szansy na trafienie krytyczne to ma ona szansę na zadanie tzw. obrażeń od "czerwonego krytyka". Zadaje on obrażenia 2 razy większe od obecnego mnożnika obr. krytycznych (np. jeśli bron zadaje 100pkt. obrażeń i ma mnożnik obr. krytycznych o wartości 3x to cios krytyczny zada 300pkt. obrażeń a czerwony krytyk-600pkt.)