FANDOM

Hałas

Poziom hałasu jest mierzony w metrach i określa odległość w jakiej wróg usłyszy strzał z broni lub umiejętność Warframe. Poziom hałasu może zostać zredukowany, jeśli pomiędzy źródłem hałasu a celem występuje jakaś przeszkoda. Hałas broni jest kluczowym komponentem Ukrycia i musi być brany pod uwagę podczas wykonywania misji infiltracji. Poziom hałasu jest niezależny od dźwięku, który słyszy gracz; broń może rozbrzmieć bardzo głośno w grze (Opticor Opticor), jednak dla wroga może być całkowicie niesłyszalna.

Zabijanie wrogów po cichu wytworzy dźwięk, który jest słyszalny w odległości 5 metrów i wszyscy wrogowie na tym obszarze zostaną automatycznie zaalarmowani na czas 20 sekund - to samo dotyczy ataków wykańczających / dobijających.

Reakcja wrogaEdytuj

Wrogowie, którzy usłyszą hałas, zostaną zaalarmowani na obecność gracza i zareagują na jeden z pięciu sposobów:

  • Poszukają najbliższej barykady i się ukryją, czekając zbliżenie się gracza.
  • Podbiegną do źródła hałasu i przeszukają obszar.
  • Pobiegną do najbliższej konsoli i aktywują alarm.
  • Podbiegną do najbliższego Arktycznego Eximusa i skryją się za jego tarczą.
  • Podbiegną do najbliższego Zakłócającego Załoganta i skryją się za jego tarczą. (dotyczy tylko jednostek IconCorpusB Corpus)

Wrogowie, którzy nie zostaną zabici od razu lub dopiero po chwili od otrzymania ciosu, będą zaalarmowani.

Wystrzelenie z cichej broni w obrębie 3 metrów od wroga lub w obszar obok niego sprawi, że ten się zatrzyma i rozejrzy w okolicy, jednak nie zostanie zaalarmowany.

Zmniejszenie poziomu hałasuEdytuj

Poziom hałasu broni można zmniejszyć przez mody: Ciszę dla karabinów, Wyciszenie dla broni bocznej oraz Milcząca Bateria dla strzelb. Bronie białe, z wyjątkiem Pistoleto-Ostrzy, są domyślnie ciche.

Umiejętność pasywna Banshee Ikona Banshee wycisza każdą broń, którą ona dzierży, ponadto jej umiejętność Cisza ogłusza wszystkich trafionych przeciwników, dzięki czemu sojusznicy Banshee Ikona Banshee również będą niesłyszalni. Wyciszona Niewidzialność Loki Ikona Lokiego całkowicie wyciszy jego arsenał na czas trwania umiejętności Niewidzialność.

Kodeks i ArsenałEdytuj

Wpisy w kodeksie i statystyki broni mają tylko dwa wpisy; Alarmujący oraz Cichy. Wiele broni jest nieprawidłowo opisanych w kodeksie, ponieważ Latron Wraith Latron Wraith jest praktycznie niesłyszalny, a jest opisany jako Alarmujący.

Grabież Ivara Ikona Ivary nie wpływa na hałas wydawany przez broń - Alarmująca pozostanie Alarmująca.

CiekawostkiEdytuj

  • O dziwno jednostki wroga nie reagują na ataki bronią białą zadane z wyskoku w ziemię, niezależnie od tego, jak blisko go wykonamy.