Burza OstrzyA
Tworzy projekcje cienistych klonów Asha atakujących zaznaczonych przeciwników. Dołącz do walki bez kosztu energetycznego za pomocą Teleportu.

Burza Ostrzy
Burza Ostrzy Ikona
Klawisz aktywacji
4

Drenaż energii 12 / 6SferaEnergii Obrażenia 750 / 1000 / 1500 / 2000 Czas Trwania Nd. Zasięg 50m Pozostałe 3 (maks. ilość znaków na wroga) 2 (ilość Klonów Cienia)

  • Podczas trybu namierzania wrogowie w zasięgu 50 metrów od Asha, którzy znajdą się w obszarze celującego prostokąta zostają naznaczeni znakiem śmierci. Patrzenie na naznaczonych przez dłuższy czas lub ponowne najechanie ich prostokątem naznaczy ich 2 kolejnymi znakami śmierci, co zaowocuje więcej niż 1 atakiem na dany cel.
  • Zasięg naznaczania przeciwników jest zależny od Zasięgu Mocy.
  • Naznaczenie celu kosztuje 12 punktów energii. Jeżeli podczas namierzania Ash jest niewidoczny, koszt naznaczenia celu zostaje zmniejszony o połowę.
    • Koszt energii naznaczenia celu jest zależny od Wydajności Mocy.
    • Jeżeli naznaczony cel wykroczy poza zasięg umiejętności, jego znaki śmierci znikają oraz otrzymujemy zwrot energii użycia umiejętności.
    • Jeżeli naznaczony wróg zginie przed użyciem wszystkich znaków, koszt niezużytych znaków śmierci zostaje zwrócony.
  • Maksymalna ilość znaków, jaką możemy naznaczyć cel, nie jest podatna na mody i wynosi 3 znaki na cel.
    • Naznaczeni zostają podświetleni na czerwono, a nad ich głowami pojawia się znak śmierci.
    • Kolor znaku śmierci jest zależny od koloru energii Warframe.
    • Licznik na umiejętności wyznacza ilość znaków, jakie zaaplikowaliśmy na cele i zmniejsza się za każdy zużyty znak.
  • Gdy naznaczymy choć 1 cel, ponowne użycie umiejętności spowoduje stworzenie 2 Cienistych Klonów, które przeteleportują się do celu i zaatakują go. Każdy cios kosztuje 1 znak, podczas którego wykonuje atak kończący z przodu lub z tyłu, zadając 750 / 1000 / 1500 / 2000 Prawdziwych obrażeń ze 100% szansą na nałożenie efektu Krwawienia.
  • Pasywka Venki Prime, jaką jest zwiększony licznik kombinacji, również zwiększa dodatkowe obrażenia i jest jedyną bronią, która ma wpływ na obrażenia Burzy Ostrzy.
    • Wszystkie ataki Asha i Klonów zwiększają licznik trafień.
    • Ciosy Klonów zwiększają licznik wykonanych ataków o 1.
    • Ciosy Asha mają szansę na zwiększenie licznika wykonanych ataków w zależności od tego, ile razy zaatakuje dany cel.
    • Obrażenia statusu od Cięcia Burzy Ostrzy nie zwiększają licznika trafień, nawet z założoną Bezwzględną Kombinacją.
    • Lista Ofiar, Dryfujący Kontakt i Gladiatorski Pośpiech zwiększają czas trwania kombinacji.
  • Prędkość animacji jest zależna od modów, które zwiększają prędkość ataku; np. Furia, Pokuta, Prędkość, Zew Wojenny i Arkanum Ciosu. Ożywienie również wpływa na prędkość animacji, jednak tylko jeśli Przewodzenie zostało aktywowane przed animacją i zostało podtrzymane na czas jej trwania. Prędkość animacji nie jest zależna od prędkości ataku założonej broni białej, Berserkera czy modów zwiększających prędkość używania mocy (Wrodzony Talent).
  • Podczas trwania ataku Klonów Ash może się przeteleportować do danego celu bez kosztów energii. **Na czas trwania animacji/cutscenki Ash staje się niewrażliwy na obrażenia. Gdy wszystkie znaki zostaną zużyte, Ash powraca do lokalizacji, z której użył umiejętności.
    • Obrażenia i animacje Asha podczas Burzy Ostrzy są identyczne jak jego Klonów.
    • Ash będzie próbować raz zaatakować każdy oznaczony cel. Podczas gdy Ash atakuje oznaczony cel, jego Klony mogą mu w tym pomóc, jeżeli posiada on więcej znaków.
    • Podczas animacji Ash odnawia sobie tarcze.
  • Tryb namierzania może zostać aktywowany, reaktywowany czy dezaktywowany, nie przerywając żadnej jego akcji. (poruszanie się, skakanie, atakowanie, używanie umiejętności itd.)
    • W trybie namierzania Ash emituje czarny dym i postrzega wszystko przez filtr monochromatyczny.
    • Jeżeli nikt nie został oznaczony przez Burzę Ostrzy, ponowne jej użycie zwyczajnie ją dezaktywuje.
    • Ash nie może wejść w tryb namierzania, jeżeli jego Klony nadal atakują cele.
  • Obrażenia Burzy Ostrzy ignorują Szczelinę.
  • Burza Ostrzy może aktywować Arkanum Oszustwa, Arkanum Ultimatum oraz Exodię Potęgi.
    • Arkana mogą się aktywować, wyłącznie jeśli wrogowie zginą od Burzy Ostrzy, a nie efektu jej statusu. (obrażenia cięte)
  • Podczas trybu namierzania czy teleportowania się Ash może pozyskiwać energię ze wszystkich źródeł. (Kule Energii itp.)

Nadciągająca Burza

Główny artykuł: Nadciągająca Burza

Nadciągająca Burza to modyfikacja dla Burzy Ostrzy Asha, dzięki której zwiększa się czas trwania mnożnika trafień bronią białą.

Ranga Czas Trwania Koszt
0 +50% 6
1 +65% 7
2 +80% 8
3 +100% 9

  • Burza Ostrzy może zostać użyta podczas celowania z broni dystansowej, dzięki czemu możemy dokładniej dobierać cele.
  • Burza Ostrzy może zostać wykorzystana do podnoszenia przedmiotów, które znajdują się daleko od nas lub są otoczone przez wrogów. Aby tego dokonać, musimy mieć aktywnego Strażnika z modem Zbieracz.
  • Burza Ostrzy ma dobrą synergię z bronią wyposażoną w Napływ Krwi, Krwawiące Rany czy też z modami Gladiatora.
    • Ponadto jeżeli wcześniej użyjemy drugiej umiejętności Zasłony Dymnej, zmniejszymy koszt użycia umiejętności o połowę oraz łatwiej naznaczymy swoje cele.
      • To samo tyczy się Arkanum Oszustwa, ponieważ może się aktywować dzięki Burzy Ostrzy i koszt energii zostanie zredukowany.
      • Podobna sytuacja występuje z Arkanum Ultimatum. Dzięki niemu otrzymamy sporo pancerza w trakcie trwania umiejętności.
  • Można zwiększyć obrażenia Burzy Ostrzy, jeżeli nabijemy mnożnik trafień bronią białą jeszcze przed jej użyciem.
  • Ponieważ Burza Ostrzy zadaje obrażenia Prawdziwe, świetnie radzi sobie ze Świadomymi.
  • Ataki dobijające Burzy Ostrzy aktywują również Exodię Potęgi, mając wyposażonego Zawa, dzięki czemu zyskamy regenerację życia bez wyposażonych modów Cios Życia czy bez aktywowanego Przewodzenia.
  • Burza Ostrzy ma 100% szansę na wywołanie efektu Krwawienia, zadając 43.75% obrażeń podstawowych 10 razy w ciągu 9 sekund, co oznacza że zadaje 2,000 + ((2,000×0.4375)×10) = 10,750 obrażeń w 9 sekund, dzięki czemu jest jedną z najpotężniejszych umiejętności w grze, jeżeli ją dobrze zmodujemy i użyjemy.
  • Jeżeli użyjemy Burzy Ostrzy podczas wślizgu, animacje trwają krócej, dzięki czemu .
  • Burza Ostrzy sporo zyskuje dzięki modom Lista Ofiar, Dryfujący Kontakt i Gladiatorski Pośpiech, które zwiększają czas trwania kombinacji. Wszystkie mody po zsumowaniu dadzą nam dodatkowo 3+12+10+6 = 31 sekund.
    • Użycie Wzmocnienia Nadciągająca Burza jeszcze bardziej wydłuży ten czas.
  • Zaleca się używanie modów zwiększających prędkość ataku broni białej, ponieważ standardowa długość animacji Klonów spowalnia całe tempo gry - zabijania przeciwników.
  • Dołączenie Asha do Burzy Ostrzy niesie ze sobą kilka korzyści:
    • Staje się nieśmiertelny i niewrażliwy na efekty statusu oraz odnawia sobie tarcze.
    • Zwiększa się częstotliwość ataków, ponieważ Ash dołącza do walki ze swoimi Klonami.
    • Większy licznik trafień bronią białą, aniżeli Ash nie dołączyłby do walki.
    • Podczas ataku Klonów Asha użycie Teleportu na nieoznaczonym celu oznaczy go bez kosztów energii.

Maksymalizacja jest formą specjalizacji: modyfikacje mogą być mieszane w celu uzyskania wartości innych od końcowych wymienionych poniżej.

  • Bardzo rzadko zdarza się, że Ash podczas używania Burzy Ostrzy będzie się unosić i stanie się nieśmiertelny. Nie może wtedy skakać ani upaść, nie może używać broni białej (czasami też głównej i bocznej), ani też ponownie użyć Burzy Ostrzy. Naciskanie E przeteleportuje Asha do losowego wroga, a ten wykona animację kończącą nie zadającą obrażeń. Dzieje się tak, gdy obrany cel ginie jeszcze przed rozpoczęciem się Burzy Ostrzy.
    • Czasami podczas Burzy Ostrzy (jest to głównie związane z pingiem), Ash pozostanie wrażliwy i nie będzie w stanie anulować tego efektu, póki nie zginie. (Musi zostać zabity i sam się ożywić. Wskrzeszenie przez sojusznika nie przerwie tego buga).
    • Może się tak stać, gdy obrany cel zostanie zabity (przez innego gracza czy status) podczas animacji teleportacji, przez co Ash teleportuje się do swojej własnej lokalizacji i uruchomi ten błąd.
    • Aby dezaktywować ten błąd, Ash musi wypaść poza mapę.
  • Bardzo rzadko zdarza się, że gdy Ash zakończy używanie Burzy Ostrzy, pojawi się w startowej lokalizacji z życiem o wartości 0, nie mogąc się ruszyć, używać broni oraz będąc niepodatnym na ataki. Wszelakie wiadomości, które pojawiają się na ekranie, na przykład te podczas Obrony czy Przechwycenia, nie będą dla gracza widoczne. Jedyny sposób, aby naprawić tego buga to czekanie na koniec misji lub wyjście z niej.
  • Czasami po użyciu Burzy Ostrzy Ash wypadnie poza mapę, po czym zostanie teleportowany do pozycji startowej użycia umiejętności lub zginie.
  • Jeżeli naznaczymy wrogów, którzy znajdują się pod wpływem kontroli umysłu, Klony Asha będą atakować cel, póki nie zginie lub kontrola umysłu nie wygaśnie.
  • Użycie Burzy Ostrzy na innym graczu podczas walki w Dojo sprawi, że Ash stanie się nieśmiertelny i będzie latać w powietrzu. Ash może się wtedy jedynie chodzić i strzelać.
  • Jeżeli Ash nie ma wyposażonej broni białej podczas używania Burzy Ostrzy, czasami otrzymuje Skanę bez modów. Nie jest ona widoczna na ekranie zakończenia misji ani w żadnych statystykach. Tracimy ją po śmierci oraz zakończeniu misji.