Arena to tryb gry, w którym gracze muszą pokonać specjalnych wrogów na zmodyfikowanych mapach Konklawe, aż do momentu pokonania konkretnej ich ilości. Tenno nie muszą udawać się do punktu ewakuacji, a sama misja kończy się wyłącznie zwycięstwem lub porażką.

Mechanika[edytuj | edytuj kod]

Po rozpoczęciu misji Towarzysze oraz Sprzęt zostaje automatycznie zdjęty. Misja rozgrywa się na zasadach Drużynowego Unicestwienia; jest odliczany czas do odrodzenia oraz Energia, Życie i Amunicja jest rozrzucona na całej mapie. Jednak w przeciwieństwie do trybu Konklawe, Warframe oraz Broń utrzymuje swoje Mody, a sami gracze nie walczą przeciwko sobie, lecz przeciwko SI. Obecnie istnieją dwa warianty areny, które zostały poniżej opisane; każda ma swoje reguły i warunki zwycięstwa.

Warianty[edytuj | edytuj kod]

Rathuum Grineer[edytuj | edytuj kod]

ZnakRathuum.png

Rathuum jest pojedynkiem sądowym rozgrywającym się na Sednie, gdzie drużyna Tenno wyrusza pokonać Katów Keli De Thaym w rzezi, która jest transmitowana w całym Imperium Grineer. Kaci zawsze będą mieli przewagę liczebną nad Tenno i będzie ich tym więcej, im większa jest drużyna graczy. Ponadto losowy modyfikator działający na korzyść Katów jest aplikowany jeszcze przed rozpoczęciem się misji.

Indeks Corpus[edytuj | edytuj kod]

Znak Indeksu.png

Indeks jest grą inwestorów hostowaną przez Nefa Anyo oraz Cefalona Sarka na Neptunie. Aby wygrać, Tenno muszą założyć się o swoje Kredyty z Nefem i zdobyć więcej punktów Indeksu od drużyny Brokerów. W przeciwieństwie do Rathuum pojedynek zawsze będzie się toczyć 4 na 4; w przypadku braku odpowiedniej liczby graczy Widma pojawią się w ich miejsce.

Mapy[edytuj | edytuj kod]

Istnieje 5 map Konklawe w trybie Areny: 3 dla Rathuum i 2 dla Indeksu.

Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Przeciwnicy są automatycznie skanowani do Kodeksu, więc nie musimy uciekać się do konieczności użycia Heliocora w celu ich zeskanowania.
    • Jednakże nie dotyczy to wszelakich jednostek, które zostają przywoływane przez Brokerów.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Arena jest pierwszą misją PvE odbywającą się na mapie Konklawe.
  • Arena została wprowadzona podczas wydarzenia Operacja: Rathuum.