Apostazja Prolog to krótkie zadanie głównej linii fabularnej. Jest ukryte w Kodeksie - gracz nie widzi go do jego ukończenia. Do jego aktywacji wymagane jest stworzenie i instalacja Segmentu Pomieszczenia Mieszkalnego oraz zakończenie Okowów Harrowa. Jest możliwe do powtórzenia w Kodeksie. Zostało wprowadzone w Aktualizacji 22.8.

Zadanie to przedstawia ostatnie chwile życia Archimedianki Margulis. Gracz spotyka w nim egzekutora Ballasa oraz jest świadkiem odejścia Lotus.

Przebieg zadania Edytuj

Aby aktywować to zadanie, należy po ukończeniu zadania Okowy Harrowa odwiedzić Pomieszczenie Mieszkalne na Orbiterze (na prawo od sali z Operatorem). Aby uzyskać dostęp do Pomieszczenia Mieszkalnego, trzeba wyprodukować w Warsztacie i zainstalować na Orbiterze Segment Pomieszczenia Mieszkalnego.

Gracz nie musi być w trybie operatora, ale musi być sam w drużynie.

Orbiter Edytuj

Swiatło-orbiter-apostazja

Kula światła na Orbiterze

Należy odwiedzić Pomieszczenie Mieszkalne. Gracz musi iść w głąb pomieszczenia, pod okno. Zobaczy tam jadeitową (fioletową), holograficzną kule światła. Musi podejść i dotknąć jej.

Lua: Rezerwuar Edytuj

Gracz znajdzie się na Lua. Musi iść przed siebie, za drzwi, gdzie znajdzie kolejną kule światła. Gdy zbliży się do niej, ujawni ona fioletowy ślad, który będzie prowadzić gracza przez mapę. Podążając tropem, gracz usłyszy rozmowę między Margulis a Ballasem sprzed jej egzekucji. Na końcu trasy gracz ujrzy zniszczony Rezerwuar. Świetlny ślad będzie prowadził w dół pęknięcia w nim. Gracz musi tam zeskoczyć, tak jak wskazuje ślad.

Jadeitowe Światło Edytuj

Apostazja Prolog 6345234 (1)

Rozmowa Lotus z Ballasem

Po zeskoczeniu gracz przejdzie w tryb Operatora. Znajdzie się w korytarzu. Idąc naprzód usłyszy echo ostatnich chwil życia Margulis. Gdy dojdzie do końca korytarza, pojawi się kapsuła, w której będzie Lotus.

Apostazja Prolog Odejście

Odejście Lotus z egzekutorem Ballasem

Lotus przywita się, ale zanim Operator jej odpowie, odpowie jej sam Ballas, stojący za Operatorem. Ballas podejdzie do niej, przepraszając za odejście i prosząc o wybaczenie. Lotus odpowie mu, że nie jest tym za kogo ją bierze. Ballas stwierdzi tylko, że ona także jest więźniem. Po tych słowach wykona gest, przez który po sali rozniesie się fala energii, która spowoduję odłączenie się przewodów od hełmu Lotus. Po tym, Ballas zwracając się do Lotus jako do Margulis, obieca, że nigdy więcej jej nie opuści. Lotus zdejmie swój hełm. Następnie razem opuszczą sale, znikając w portalu. Operator będzie chciał pobiec w ich kierunku, ale rozchodząca się po pokoju energia odepchnie go.  

Zostanie sam. Gracz musi iść wtedy w stronę kapsuły. Operator podniesie porzucony hełm Lotus. Przytuli go i będzie się rozglądał po sali zdezorientowany.  

Orbiter Edytuj

Po powrocie z misji Ordis oświadczy, że będzie szukał aktualnego miejsca pobytu Lotus oraz spróbuje zsyntetyzować wytyczne misji.
SymulacjaLotus

Transmisje Lotus po ukończeniu zadania

Wszystkie transmisje, którymi normalnie zajmowała się Lotus, będą teraz wyglądać jak fioletowy hologram przypominający Lotus. Czasem będzie on wykazywał zakłócenia dźwięku i wizji. Będzie to próba działania Ordisa zamiast Lotus.

W Segmencie Mieszkalnym będzie od tego momentu hełm Lotus.

Ciekawostki Edytuj

Twarz-Lotus-21163187

Lotus bez maski

  • Hologram w świetlnej kuli na Orbiterze przedstawia Lua.
  • W trakcie misji, w Rezerwuarze gracz nie może używać Operatora.
  • W tym zadaniu możemy po raz pierwszy zobaczyć twarz Lotus, po odpowiednim manewrowaniu kamerą.
  • Ekran ładowania misji w zadaniu jest czarny (normalnie jest animacja lotu statku).
  • Główną częścią piosenki "Tym Własnie Jesteś" jest śpiew. W pierwszej kolejności pojedynczy (kobiecy), a następnie chór - można to porównać do wołania matki i odzewu jej dzieci. Utwór można usłyszeć też w zadaniu Drugi Sen.

Bugi Edytuj

  • Czasem kula światła nie pojawia się po ukończeniu Okowów Harrowa. Restart gry, wykonanie jakiejś misji i ponowne odwiedzenie Kwatery Mieszkalnej naprawia ten błąd. Należy pamiętać też, że pojawia się ona po losowych misjach oraz nie można być w drużynie, aby rozpocząć zadanie.
  • Hełm Lotus jest widoczny tylko dla właściciela statku. Jeśli zaprosi on innych graczy na statek - nie zobaczą go.

Media Edytuj

Galeria Edytuj

Transkrypcja Edytuj

Lua: Rezerwuar Edytuj

W drodze do Rezerwuaru Edytuj

  • Margulis: Zrób coś. Wydostań mnie stąd.
  • Ballas: Wiesz, że nie mogę.
  • Margulis: Nie możesz, czy nie chcesz?
  • Ballas: Mówiłem Ci, żebyś zachowała milczenie. Jeśli odwołasz to co powiedziałaś, to może...
  • Margulis: Okłamałeś mnie Ballasie. Niczym się nie różnisz od reszty tej bandy.
  • Ballas: Margulis.. proszę... przebacz mi.

Jadeitowe Światło Edytuj

Korytarz, w drodze do kapsuły Edytuj

  • Ballas: Czcigodna siódemko, zebraliśmy się tu dzisiaj, aby przeprowadzić sąd nad Archimedianką Margulis... Stoisz w obliczu Jadeitowego światła, jeśli wyrzekniesz się wcześniej wypowiedzianych słów, zapewnimy Ci bezbolesną śmierć.
  • Margulis: Moje córki, moi synowie... chcę, abyście wiedzieli... że moje ostatnie myśli kieruje ku wam.

Rozmowa Lotus i Ballasa Edytuj

  • Lotus: Jak długo czekaliśmy na tę chwilę?
  • Operator: Ja...
  • Ballas: Wybacz mi.
  • Lotus:Co mam wybaczyć? Nie jestem tym, za kogo mnie bierzesz.
  • Ballas: Ależ oczywiście, że jesteś. Jesteś więźniem, tak jak ona kiedyś.
  • Operator: (jęk bólu).
  • Lotus: Ballasie?
  • Ballas: Nigdy więcej Cię nie opuszczę Margulis.

Orbiter Edytuj

Po zakończeniu zadania Edytuj

  • Ordis: Operatorze? Co się dzieje? Czy Lotus... czy ona zniknęła? Ordis podejmie próbę symulacji wytycznych misji, dopóki nie uda się nam ustalić, gdzie ona jest.
Ten artykuł był aktualizowany ostatnio dnia 22.03.2019 r. przez użytkownika Firiawka.