FANDOM

Aktualizacje to celowy zabieg przeprowadzany przez studio w jakimś konkretnym celu, zazwyczaj poprzez zmiany w kodzie i plikach gry. Wynikają one z różnych przyczyn. Najczęściej wprowadzają nową zawartości lub zmieniają ją, poprawiają błędy czy optymalizują kod gry. Aktualizacje rzadziej są wprowadzane w innych celach.

Wprowadzane przez twórców zmiany w grze Warframe zostały podzielone na: „Aktualizacje” i „Hotfixy”.

Aktualizacja

Aktualizacja to duża aktualizacja, która wprowadza nową zawartość i zmiany w obecnej. Często naprawia wiele błędów. Zwykle wprowadzana jest na wszystkich platformach, chociaż czasem czas ich wprowadzenia może się różnić, tak samo jak wprowadzane przez nią zmiany i poprawki.

Hotfix

Hotfix to mniejsze poprawki, zwykle wprowadzane tylko dla danej platformy, przez co ich ilość, czas wprowadzenia i elementy mogą się różnić.

Nazwa Hotfix oznacza w języku angielskim „gorące poprawki” – Hotfixy często wprowadzają poprawki dla pilnych, „jeszcze gorących” błędów i wprowadzane są „na gorąco”, po niedawnym (czasem kilkugodzinnym) wprowadzeniu wcześniejszych zmian. Jest to bardzo częsty zabieg wśród twórców współczesnych gier komputerowych.

Informacje

Studio ciągle informują graczy o zmianach w grze. Gracz zawsze jest powiadamiany o wprowadzonych zmianach po wprowadzeniu aktualizacji oraz w trakcie jej przeprowadzania. Twórcy czasem informują gracza o planach na wprowadzenie Aktualizacji lub Hotfixa na swoich mediach społecznościowych, oficjalnym forum czy oficjalnej stronie gry Warframe.

W grze

Gdy gracz jest w grze, o aktualizacji informuje go czerwony tekst na czacie, który pojawia się przed wprowadzeniem Aktualizacji czy Hotfixa. Często ma on formę zagadek czy żartów lub w inny sposób nawiązuje do współczesnych wydarzeń czy kultury. W ten sposób studio przedstawia graczom jakie zmiany mają nadejść. Pomiędzy wiadomościami od twórców gracz widzi tez odliczanie – ile minut pozostało do wprowadzenia aktualizacji. Na koniec tekst poprosi o pozostanie w misji do czasu zakończenia wdrażania aktualizacji i po jej przeprowadzeniu poprosi o ponowne uruchomienie gry.

Przed aktualizacja czy Hotfixem gracz może też zobaczyć komunikat o tym po prawej stronie ekranu. Komunikat będzie informował ile czasu pozostało do wprowadzenia zmian i kiedy ponownie uruchomić grę.

Na koniec aktualizacji wyskoczy okienko przypominające o zrestartowaniu gry. W przypadku, gdy nie zrobimy tego okienko pojawi się ponownie po 5 i 10 minutach. Jeśli gracz nie zrobi tego – gra automatycznie wyloguje go po 15 minutach i sama przeprowadzi aktualizacje.

Launcher

Po ponownych uruchomieniu gry na platformie PC najnowsze informacje o wprowadzonej aktualizacji pojawią się w launcherze. Aktualizacje są od razu widocznie w pierwszej otwartej zakładce, czyli „Co nowego”. Są tam opisane w skrócie najważniejsze zmiany. Aby dowiedzieć się o wszystkich wprowadzonych zmianach, należy wejść w zakładkę „Notki konstrukcji”. Zakładki zmieniać można u góry launchera.

Forum

Tą samą funkcje co „Notki konstrukcji” pełnią wpisy na forum. Są one umieszczane w specjalnych działach odpowiednich dla danego języka i platformy.

Strona

Na oficjalnej stronie głównej Warframe zamieszczane są wpisy o najwaleczniejszych zmianach.

Ciekawostki

  • Zwykle sam proces wprowadzania aktualizacji trwa 3 minuty. Nie jest to jednak reguła i może on trwać nawet do 10 minut.
  • Czerwony tekst nie jest zarezerwowany tylko dla przeprowadzania aktualizacji – jest to po prostu jeden ze sposobów komunikacji twórców w grze.
  • Sama treść czerwonego tekstu pisana jest w języku angielskim przez twórców i nie jest on tłumaczony na bieżąco przy każdej aktualizacji.
  • Na forum istnieje dyskusja, w której zbierane są wszystkie wpisy aktualizacyjne dla platformy PC pisane czerwonym tekstem.

Media

Galeria

Ten artykuł był aktualizowany ostatnio dnia 23.05.2019 r. przez użytkownika Firiawka.