Fandom

星の採掘は決して不可能ではない。液体金属が豊富でガスで覆われた木星は高重力、高磁力、そして不安定な気温で素材の採取が困難である。さほど頑固で変人でない限り木星での採掘オペレーションは行わないであろう。コーパス技術によって設立された研究施設が木星の大気圏に多々存在する。

—木星フラグメント

木星コーパスの支配階にある惑星である。惑星の上空に設置されたタイルセット「コーパス・ガス・シティ」の本拠地であり、広大で開けたスペースが特徴的で移動には高度な操作が要求される。都市内の敵はVapos Corpusで構成され、アマルガム(古の大戦からのセンティエントテクノロジーを融合させたコーパス特殊部隊)の発祥の地である。

木星は、必要なタスクをこなし、ケレスセレスの木星ジャンクションでスペクターを倒すことでアクセス可能になる。

木星には2つの抹殺ターゲットが存在する。ミッションノードThemistoにいるAlald Vと、ミッションノードThe Ropalolystにいるロパロリストで、これはキメラ・プロローグのクエストを完了するとアンロックされる。Alad VはValkyrIcon272 Valkyrのパーツ設計図を、RopalolystはWispIcon272 Wispパーツ設計図をドロップする。また、どちらも神経センサーをドロップする確率が平均よりも高くなっている。

編集

侵略ミッション: グリニアは "支援先か対立先" かで登場し、感染体は 常に"対立先"として登場する

潜入ミッション:特殊な敵の亜種は潜入ミッション中に登場する可能性がある。

耐久ミッション:以下のリストは耐久ミッションには適用されません。

コーパス グリニア 感染体 センティエント

ミッション編集

ターゲット 名前 種類 レベル タイルセット
Panel Metis 救出 15 - 17 コーパス・ガスシティ
Panel Callisto 傍受 15 - 20 コーパス・ガスシティ
Panel Io 防衛 15 - 20 コーパス・ガスシティ
Panel Galilea 妨害 15 - 20 コーパス船 (Archwing)
Panel Elara 耐久 15 - 20 コーパス・ガスシティ
Panel Carme 起動防衛 16 - 18 コーパス・ガスシティ
Panel Ananke 確保 16 - 18 コーパス・ガスシティ
Panel Carpo 掃滅 17 - 19 コーパス・ガスシティ
Panel Amalthea 潜入 17 - 19 コーパス・ガスシティ
Panel Thebe 妨害 18 - 20 コーパス・ガスシティ
Panel Adrastea 妨害 18 - 20 コーパス船
Panel Cameria 耐久
(Dark Sector)
20 - 30 コーパス・ガスシティ
Panel Sinai 防衛
(Dark Sector)
20 - 30 コーパス・ガスシティ
Panel Ganymede 分裂 30 - 35 コーパス・ガスシティ
AladV sigil b Themisto Assassination
(Alad V)
18 - 20 コーパス・ガスシティ
Ropalolyst The Ropalolyst Assassination
(Ropalolyst)
40 - 40 コーパス・ガスシティ

ヒント編集

  • Themisto (抹殺), Elara (耐久)と Sinai (ダークセクター防衛)は神経センサーのファーミングにとても適している。
  • ガスシティタイルセットにおいてMod TT 20pxMaster Thiefを装備することは非常に有用である。このタイルセットはストレージロッカーの配置数が多い。
  • Update: Specters of the Railでの惑星とミッションの手直しにより、Carmeは育成場所として旧来のKappaの代わりに適している。Elite Crewmen、Fusion MOA、Corpus Techsなど、通常1キルあたり~235アフィニティを与える敵が頻繁にスポーンする。これらの敵はアップデート25でVaposユニットに強化されており、全体的なアフィニティ収量を底上げしている。

トリビア編集

  • 木星 は神々の王であり雷を司る ローマの神にちなんで名付けられた。
  • ミッションノードの名前は、ほとんどがゼウスや木星の月に関係するギリシャ/ローマ神話を参照している。
    • Adrasteia(アドレアステア) は、レアから幼子ゼウスを秘密裏に育てることを任されたニンフである。
    • Amalthea(アマルテア) は、ゼウスの養母として最もよく知られています。
    • Ananke(アナンケ) は、ギリシャ神話における必然性、強制性、必然性の擬人化である。
    • Callisto(カリスト) は、ジュピターを惹きつけたダイアナの従者の一人である。
      • Callisto は木星の第二の月である。
    • Cameriaはアルバニア南部とギリシャ北西部の沿岸地域であるチャメリアにちなんで名づけられた可能性がある。
    • Carme はクレタ人の女性精霊で、デメテルの前身であるクレタ人の穀物収穫を手伝った。
    • Carpo(カルポ) は木星の自然衛星である。
    • Elara(エララ) は死を免れた王女であり、オルコメヌス王の娘であり、ゼウスによって巨大なティトスの母であった。
      • Elara は木星の順行不規則衛星である。
    • Galilea(ガリラ)はイスラエル北部のガリラヤという地域にちなんで名づけられた可能性がある。
    • Ganymede(ガニメデ) は、人間の中で最も美しいとされる神の英雄であった。
      • Ganymede は木星最大の月であり、太陽系最大の月である。
    • Metis(メティス)は、ティターンズの第二世代に属する神話上の人物であった。
    • Io(イオ) はゼウスの死すべき恋人の一人であった。
      • Io は木星の月の一つである。
    • Sinai はエジプトの シナイ半島にちなんで名付けられた。
    • Themisto(テミスト) はアサマスの三番目で最後の妻だった。
      • Themisto は、木星の小型のプログラード不規則衛星である。
    • Thebe(テーベ) はギリシャ神話に登場する複数の女性キャラクターに共通する名前である。
      • Thebe は木星の月の一つである。
  • Update 11.0以前の木星のボスは J3-Golem、タイルセットはコーパスシップで 感染体が支配しており、「この辺はインテルが限られている テクノサイト・ペストによってシステムが蹂躙された可能性がある」という記述があった。
  • The Hunt For Alad V イベントが実装され、プレイヤーはコーパスと共に木星から残りの感染体を排除してガスシティを取り戻すために戦う、侵略ゲームモードが再導入された。
  • Update 15.13以前の Metis は確保ミッションだった。それ以降は救出ミッションに変更された。
  • プレイヤーが内なる紛争クエストを完了するまで 木星は 神経センサー をファーミングできる唯一の場所である。
  • キメラ・プロローグクエストを完了すると、木星でのミッション開始時にはロータスの代わりに Ordisが指令を送信してくるようになる。
  • Update 25.0以前は敵から フィールドロン サンプルがドロップされていたがへキセノンに変更された。

更新履歴編集

Hotfix 27.4
  • Fixed an issue with the Sabotage mission on Thebe, Jupiter where the Client’s defense progress could deviate from the Host.

Hotfix 27.0.9

  • Fixed a distressed pipe appearing as white instead of red in Jupiter.

Update 25.7

  • Adjusted some of the PBR materials on Jupiter in the Navigation skybox.
  • Improved collision on Jupiter tilesets, making traversal smoother.
  • Fixed floating, detached fans on the Jupiter tileset.
  • Fixed foggy-looking floor reflection in Metis, Jupiter’s Spy Vault.
  • Fixes to prevent art overlapping between Jupiter tilesets and to improve AI navigation.

Hotfix 25.0.3

  • Removed Amalgams spawning on Jupiter > Themisto due to narrative/lore confusion.
  • Hovering over the Ganymede node and Ropalolyst node now display requirements to unlock if you can’t access it.

Hotfix 15.13.1

  • Added new reverb effects to the Corpus Gas City tileset.

Update 15.13

  • Adrastea, Jupiter node updated to Spy 2.0.
  • New Rescue Mission on Jupiter.
  • Reduced the number of locked co-op doors in the Corpus Gas City tileset for Rescue and Intel game types.
  • Fixed players having no way to recover the Datamass if it is not picked up at the start of the Corpus Gas City tileset.
  • Fixed Corpus Gas City Defense entrance door having no shadow.

Hotfix 15.1.3

  • Fixed issue with floating props on the Gas City tileset.

Update 15.0

  • Starting enemy level ranges on Jupiter adjusted to 10-15.

Update 14.10

  • Improved the performance of numerous Gas City tilesets.
  • Fixed an issue with players being unable to pick up drops in certain Gas City Survival tilesets, specifically on Elara.

Update 14.0

  • Improved the performance of a number of Gas City tilesets.
  • Fixed an issue with certain in-game objects failing to update when entering certain vents on the Gas City tileset.

Update 13.5

  • Added Callisto, Jupiter Interception Mission.

Hotfix 13.2.3

  • Fixed an incorrectly placed blocking volume found in the Gas City tileset.

Hotfix 13.0.6

  • Fixed an issue with a console not being oriented properly on the Gas City tileset.

Update 13.0

  • Improved the performance of the Gas City tilesets.

Update 12.0

  • Alad V and Lotus transmissions now appear in Jupiter.

Update 11.8

  • Fixed issue with enemies not spawning in Corpus Gas Cities unless certain rooms were entered.

Hotfix 11.5.6

  • Lowered the amount of bloom in a set of particularly radiant lockers in the Jupiter Gas Cities.

Update 11.5

  • Corpus Gas City Expansion.
  • Fixed missing mini-map components in Gas City tile set.

Hotfix 11.3.2

  • Fixed some teleport volumes in Gas City Defense to prevent players from escaping the level boundaries.

Update 11.2

  • Fixed issue with objective marker breaking in the Gas Cities tile set.

Hotfix 11.0.3

  • Changes to camera placements on Corpus Gas City tiles.
  • Fixed game hang when hovering over Jupiter boss node.
  • Fixed enemies not spawning in Gas city Exterminate tileset and in Sabotage missions.

Update 11.0

  • Introduced Corpus Gas City tileset.

Last updated: Update 16.0