Habár nagyon hasonlítanak, nem keverendő össze a Guardsman ellenséggel!

A Prosecutor egy különleges Grineer ellenség. Csak a Grineer Kikötőkben és csak a Ceresen található meg.

Kinézet

Jól megkülönböztethető a többi Grineer közelharci egységtől, és az Amphis fegyvert használja. Megjelenésekor a levegőben lebeghet (mintha Trinity Well of Life képessége lenne rajta).

Taktika

  • Ő és a körülötte lévő ellenségek immúnisak lesznek minden sebzéstípusra, kivéve egy bizonyosra.
  • 4 típusa van, mindegyik csak a saját sebzéstípusára érzékeny: Toxindmg Méreg, Firedmg Tűz, Electricdmg Elektromosság, Colddmg Jég
  • Mivel sosem lehet tudni, hogy mikor jelennek meg és melyik típus, ezért érdemes a lehető legtöbb sebzéstípust használni (lehetőleg minden fegyveren mást).
  • Defense küldetéseken a cryopod mellé is mehet, megvédve az ottani ellenségeket, gyakorlatilag lehetetlenné téve a küldetés teljesítését, ha nincs meg a megfelelő sebzéstípus.
  • CSAK a tiszta alap sebzéstípusra érzékeny, ha az kombinálva van valami mással, (pl. Viral w Vírus) akkor az már semmit sem ér.

Galéria