Ni él ni ella, Xaku es un compuesto... un ensamblaje de warframe hecho de otros perdidos en las primeras expediciones Entrati del Vacío. Xaku ha dominado este poder del Vacío para aterrorizar y desconcertar a sus adversarios.

Forjado a partir de los restos de Warframes perdidos, canaliza los espíritus del Vacío. Este es Xaku, el fragmentado, el restaurado.

En el concierto de caos, Xaku es una ley en sí mismo, Tenno.

Fecha de lanzamiento: 25 de agosto de 2020.

Del Vacío etéreo, pero unido en forma corpórea, la anomalía fracturada Xaku existe como una entidad tres veces entrelazada. Fusionados a partir de los restos destrozados de tres guerreros, unen la realidad a los horrores del más allá. Xaku renació en la Actualización 29.

Créditos.png
25,000
Neurópticas
1
Chasis
1
Sistemas
1
Célula Orokin.png
3
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: 50 Platinum.png
Precio del MarketIcon.png: 325 Platinum.png Precio del Blueprint2.svg: N/A Créditos.png
Neurópticas
Créditos.png
15,000
Sensores Neuronales.png
10
Taumica destilada.png
60
Dientes de Sharrac.png
20
Devar Esher.png
40
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum.png
Chasis
Créditos.png
15,000
Sistemas Giromag.png
5
Sección central espinal.png
3
Aleación de Venerdo.png
50
Teroglobo lúcido.png
50
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum.png
Sistemas
Créditos.png
15,000
Hálito del Eidolon.png
10
Centelleante.png
5
Pustulita.png
45
Ganglio.png
60
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum.png

Adquisición[editar | editar código]

El plano principal de Xaku se adquiere al completar la aventura Corazón de Deimos. El plano de los componentes de Xaku se adquieren de los contratos en Deriva Cambion.

Se pueden comprar el plano de Xaku en Céfalon Simaris por 50,000‍ReputationLargeBlack.png.

Los planos de componentes de Excalibur se obtienen del Teniente Lech Kril (War, Marte). Excalibur también se puede comprar al completo en Teshin por 60,000‍ReputationLargeBlack.png una vez que los judadores han logrado el rango de Typhoon en el Cónclave.
Parte Probabilidad Esperado Casi garantizado
Plano del chasis 38.72% 6 - 7 27 ± 9
Plano de neurópticas 38.72%
Plano de sistemas 22.56%

Esperado se refiere al número total de repeticiones que un jugador puede esperar tener que realizar para recibir al menos una unidad del artículo asociado a dichos valores.

Casi garantizado se refiere al número total de repeticiones que un jugador debe realizar para obtener una probabilidad del 99%, 99,9% y 99,99% de recibir al menos una unidad del artículo asociado a dichos valores.

Plano del chasis 38.72% 6 - 7 27 ± 9
Plano de neurópticas 38.72%
Plano de sistemas 22.56%

Plano del chasis 38.72% 6 - 7 27 ± 9
Plano de neurópticas 38.72%
Plano de sistemas 22.56%

Notas[editar | editar código]

  • Cuando Xaku empuña el arma Quassus.png Quassus, las dagas etéreas del arma se vuelven más precisas.
  • Las habilidades de Xaku con daño de Error de Lua en Módulo:Icono en la línea 331: attempt to index field 'Proc' (a nil value). no tienen efecto en los escudos de Eidolon Terralista, Eidolon Gantulista y Eidolon Hidrolista.

Curiosidades[editar | editar código]

  • Xaku es el 44º Warframe único que se lanza.
  • Xaku es el segundo Warframe diseñado por la comunidad después de Nova icono.png Nova. Su tema seleccionado de las entradas elegidas es "Warframe roto", sugerido por el miembro de la comunidad del foro "eaterofstorms".
    • Las habilidades de Xaku fueron seleccionadas de múltiples sugerencias ofrecidas por cientos de miembros de la comunidad en el foro. (hilos del foro).
    • Artistas de la Comunidad involucrados con el diseño de Xaku y sus accesorios incluyen: Eornheit (concepto del Warframe), Faven (casco alternativo), Kedemel (arma), y Karu (syandana).
  • Debido a que Xaku es una amalgama de tres Warframes distintos, es el primer Warframe que no tiene un "sexo" definido, y Digital Extremes se refiere a ellos como "ellos/ellas".[1]
  • Las animaciones de inactividad, esquiva y hacen de Xaku la fragmentación de las partes de su cuerpo y la exposición de la estructura esquelética del Vacío debajo.
    • La animación ágil de Xaku realiza una animación similar a Warframe Hildryn.png Hildryn, animado con las piezas rotas que se deshacen y se vuelven a unir a la forma esquelética energizada de Xaku.
    • El modelo de Xaku se vuelve completamente esquelético en apariencia mientras "The Vast Untime" está activado.
  • Los nombres de las habilidades de Xaku se relacionan con tres mod Réquiem: Xata, Lohk y Ris.
    • "The Lost" usa palabras de la descripción de Ris para sus sub-habilidades "Mirar", "Denegar" y "Acusar".

Referencias[editar | editar código]

Pasiva[editar | editar código]

Cambiando sus piezas de manera impredecible, Xaku.png Xaku tiene un 25% de probabilidad de provocar que los ataques con armas enemigas entrantes le atraviesen sin causar daño, mientras está protegido por una reducción de daño del 25% contra el daño del área de efecto. La probabilidad de esquivar pasiva y la reducción de daño de área aumentan al 75% mientras La vasta intemporalidad simbolo.png La vasta intemporalidad está activada.

  • Los valores de la pasiva no se ven afectados por los mods.
  • Los ataques enemigos afectados por la pasiva incluyen hitscan, balas, proyectiles, ataques cuerpo a cuerpo y explosiones.
  • Mods de Evasión como Mod TT 20px.pngDerivación ágil y las posibilidades de esquivar de Xaku son mecánicas separadas que no se acumulan.

Habilidades[editar | editar código]

Expand All

Susurro de Xata.png Susurro de Xata icono.png
ENERGÍA
25
TECLA
1
Susurro de Xata
Ejerce daño de Vacío para todos los ataques de armas equipadas cuando se activa.
Fuerza:17 / 23 / 23 / 26 % ( damage bonus)
Duración:20 / 30 / 30 / 35 s
Rango:N/A
Misc:Sentient damage resistance reset (upon status proc)

  • Whispers from the Void infuse Xaku with untold power, by expending 25 energy to empower all equipped armas to inflict an extra hit per damage instance for 17% / 23% / 23% / 26% of total weapon damage, which reset Consciente damage resistance upon Void status proc. Xata's Whisper lasts for 20 / 30 / 30 / 35 seconds.
  • Xata's Whisper damage is based on a percentage of the total weapon damage.
  • Ability Synergy:
  • Can be recast while active to refresh the duration.
  • Casting Xata's Whisper is an upper-body animation that allows movement.
  • On cast, Xaku's right shoulder and arm pieces visually detach then return to position. While active, Infested grey matter envelops their entire body as the Void veins pulse and glow with energy, while surrounded by a Void energy cloud near the torso.
  • Subsuming Xaku to the Helminto will offer Xata's Whisper and its augments to be used by other Warframes.

  • When fighting against Conscientes, it is recommended to use and mod weapons with high status chance, in order to efficiently reset their damage resistances.

Maximización es una forma de especialización: los mods pueden combinarse para dar como resultado valores que varían entre los límites superiores enumerados aquí. Haga clic en cualquier enlace maximizado para aprender cómo construirlo. MISSING

Agarre de Lohk.png Agarre de Lohk icono.png
ENERGÍA
50
TECLA
2
Agarre de Lohk
Los zarcillos del Vacío roban las armas de enemigos cercanos para usarlas como tu propio armamento flotante con objetivo automático. El daño que causan está basado en el nivel enemigos. La cantidad de armas robadas también determina el multiplicador de daño para el rayo del Vacío de <>Los perdidos: Negación<>.
Fuerza:20 / 30 / 40 / 50 ( scaling damage)
Duración:5 / 7 / 9 / 12 s
Rango:6 / 9 / 12 / 15 m (grab range)
5 / 6 / 7 / 8 m (firing range)
3 / 4 / 5 / 6 (max targets)
Misc:1/s (fire rate)
? % (stagger chance on hit)
1.0 x (damage multiplier per enemy level)

  • Breach through the Void to summon a mass of grasping tendrils, by expending 50 energy to Desarmar up to 3 / 4 / 5 / 6 enemies within a radius of 6 / 9 / 12 / 15 meters from Xaku. Disarmed enemies resort to using melee weapons, whilst their ranged weapons transform into Void replicas that hover and follow Xaku for 5 / 7 / 9 / 12 seconds. Void replicas automatically target enemies within direct line of sight and a radius of 5 / 6 / 7 / 8 meters from Xaku, shooting a Void beam with a fire rate of 1 shot per second, each inflicting 20 / 30 / 40 / 50 scaling damage with a ?% chance to stagger their targets. If cast on a weaponless or disarmed enemy, a Void replica of Xaku's primary weapon or a Void entity orb in the absence of a primary, orbits Xaku instead.
    • Energy cost is affected por la eficiencia de habilidad.
    • Damage is affected por la fuerza de habilidad and scales based on the enemy levels of targets disarmed by the ability.
    • Grasp of Lohk's Void damage benefits from fuerza de habilidad and enemy level using the following expression:
      Total Void Damage = Void Damage × (1 + Fuerza de habilidad) × Enemy Level Multiplier
      • Enemy Level Multiplier = Enemy Level. The multiplier stacks by 100% for each enemy level.
      • At ability rank 3 with a maxed Mod TT 20px.pngIntensificar equipped, with a Void replica created from a level 100 enemy, Xaku will deal 50 × (1 + 0.3) × (100) = 6500 damage per attack.
    • Duration is affected por la duración de habilidad.
    • Grab range, firing range, and max targets are affected por el rango de habilidad.
    • Casting speed is affected por Mod TT 20px.pngTalento natural y Mod TT 20px.pngDerivación rápida.
    • Fire rate and stagger chance on hit are not affected by mods. Heavy units such as Artillero Pesado are resistant to the stagger effect entirely.
    • Xaku does not require line of sight to enemies to disarm them and steal their weapons. However, Void replicas themselves do require line of sight to target and fire at enemies, regardless if Xaku sees the targets or not.
    • Void damage from Void replicas do not reset Consciente damage resistance.
    • Void replicas will only target an enemy's torso when firing their Void beams.
  • Ability Synergy:
    • Susurro de Xata simbolo.png Susurro de Xata does not grant additional damage to Void replicas.
    • Grasp of Lohk can disarm and steal the weapons of enemies affected by all sub-abilities of Los perdidos simbolo.png Los perdidos.
      • Void replicas will not attack enemies corrupted by Accuse, unless affected by status effect or other faction modifier abilities (e.g. Nyx Chaos.png Caos)
      • Void replicas will attack an enemy trapped by Gaze, dealing all accumulated damage to the victim once released from the tendrils.
      • Void replicas amplify Deny's damage, based on the number of stolen weapons hovering around Xaku.
    • La vasta intemporalidad simbolo.png La vasta intemporalidad renders enemies 50% more vulnerable to damage from Void replicas and pauses Grasp of Lohk's duration timer while active.
  • Can be recast while active to disarm new enemies and steal a new set of Void replicas with a new duration, while removing previously stolen weapons.
  • Casting Grasp of Lohk is an upper-body animation that allows movement.
  • On cast, Xaku's chest, shoulder, arm, and thigh pieces visually detach then return to position. A vertically splitting Void breach appears directly in front of Xaku, as Void tendrils reach out in multiple directions, then retreat back into the quickly closing breach.
    • Void replicas appear in the shapes of the weapons stolen, blackened and pulsate with Void energy. Replicas hover on other side of the player camera to avoid obscuring vision during aim, occasionally twitch in a glitching-like fashion, and rotate themselves to face nearby enemies.
    • Void entity orb resembles a dark sphere with swirling Void energy torrents encircling it.

Los perdidos.png Los perdidos icono.png
ENERGÍA
75
TECLA
3
Los perdidos
Navega y lanza una de las tres habilidades originarias de los warframes que componen a Xaku: Acusación, Mirada y Negación.
Fuerza:5 / 6 / 7 / 8 (Accuse max targets)
20 / 30 / 40 / 50 % (Gaze defense reduction)
1,000 / 2,000 / 3,000 / 4,000 (Deny damage)
Duración:4 / 8 / 12 / 16 s (Accuse duration)
5 / 8 / 11 / 14 s (Gaze duration)
5 / 8 / 11 / 14 s (Deny duration)
Rango:5 / 7 / 9 / 11 m (Accuse radius)
10 / 15 / 20 / 25 m (Gaze range)
5 / 6 / 7 / 8 m (Gaze radius)
10 / 15 / 20 / 25 m (Deny range)
Misc:∞ (Accuse cast range)
?° (Gaze cone angle)
2 (Gaze max targets)
100 % (Gaze reduction cap)
1.5 m (Deny beam radius)
100 % (Deny Sentient resistance reset)

  • Heeding the voices within to harness their power, Xaku selectively casts one of three abilities originating from the three fallen Warframes. Tapping the ability key freely cycles the selection wheel between the Accuse, Gaze, and Deny sub-abilities. Holding down the ability key (default 3 ) expends 75 energy to cast the selected power.
    • Casting energy cost is affected por la eficiencia de habilidad.
    • Tap/hold cast can be inverted in the Options menu.
    • The Lost's cycle selection wheel appears above Xaku's ability icons. Each ability's duration timer is displayed below their associated sub-ability icons in the wheel.
  • Channel the Void to access their lost components' unique powers:

  • Distorting reality with Accuse, Xaku manifests a Void fissure at the targeted location on the aiming reticle over unrestricted range. Up to 5 / 6 / 7 / 8 enemies within 5 / 7 / 9 / 11 meters from the fissure become corrupted by Void energy for 4 / 8 / 12 / 16 seconds, stunning them in place then causing them to fight for Xaku and turn on their former allies.
    • Max targets is affected por la fuerza de habilidad.
    • Radius is affected por el rango de habilidad.
    • Cast range is not affected by mods.
    • Xaku does not require line of sight to enemies to corrupt them with Accuse.
    • While Accused enemies are briefly allied with Tenno, they can still be damaged by most sources and affected by some Warframe abilities.
    • Accused enemies appear on the minimap as allied blue dots.
  • Accused enemies do count toward mission progression and must be slain or duración de habilidad ended to progress.
  • Cannot be recast while at least 1 enemy is affected.
  • Casting Accuse is a full-body animation that restricts movement and other actions.
  • Xaku's shoulder and arm pieces visually detach and return to position, as Xaku reaches out with their right hand sending the right side pieces into the Void fissure forming at the targeted location. As the Void fissure forms, Void lightning strikes nearby enemies as the ability's area radius becomes briefly visible then fades with the breach's closing, while Xaku's pieces return to their positions on their body.
  • Enemies affected by Accuse glow with an upward stream of Void energy that resembles the Efímero tramposo vengativo, as well as emitting a Void energy cloud around the shoulders.

  • Screeching in anguish with voices long lost, Xaku's Gaze freezes an enemy target within 10 / 15 / 20 / 25 meters and a angle cone centered on the aiming reticle. Gazed target becomes entangled in Void tendrils, during which it is disabled, immobile, and invulnerable to damage for 5 / 8 / 11 / 14 seconds; while captive, the victim stores all damage prevented by its invulnerability and receives it in full when the ability expires. Gazed target emits a defense reduction aura with a 5 / 6 / 7 / 8 meter radius, which weakens enemy maximum escudos y armadura by 20% / 30% / 40% / 50% while within range. Up to 2 enemies may be entangled at a time.
    • Range and radius are affected por el rango de habilidad.
    • Defense reduction is affected por la fuerza de habilidad y capped at 100%.
    • Cone angle and max targets are not affected by mods.
    • While invulnerable, the Gazed target is still susceptible to Efecto de estados, with exception of the inability to proc status.
    • Gaze defense reduction auras stack their effects with diminishing returns if overlapping on enemies (e.g. first Gaze reduces 50%, second Gaze reduces 50% of the new armor or shield total value)
    • Enemies regain their reduced escudos y armadura once they move outside of Gaze's aura.
  • Holding down the ability key (default 3 ) while aiming at a Gazed target releases the victim early, causing it to receive all accumulated damage prevented by its brief invulnerability.
    • Cannot be used if the required casting energy cost is not met.
  • Gazed enemies do not count towards mission progression.
  • Can be recast while active to entangle a new enemy, freeing the oldest affected enemy if cast at max number of targets.
  • Casting Gaze is a full-body animation that restricts movement and other actions.
  • Xaku's head, face, chest, shoulder and arm pieces visually detach, as Xaku screams into the air above while blob-like substances fly out from their torso. The enemy target is frozen in place as it becomes entangled in a mass of rapidly growing Void tendrils.
    • While affected, the enemy target emits a radial aura visual effect and emits a Void energy cloud around the shoulders.

  • Discharging a torrent of Void energy, Xaku unleashes a ray of piercing light toward the aiming reticle that travels up to 10 / 15 / 20 / 25 meters away. Enemies struck directly or within a 1.5 meters radius from Deny's Void beam receive 1,000 / 2,000 / 3,000 / 4,000 damage, reset damage resistances if used against Consciente faction, and become suspended in aerial stasis for 5 / 8 / 11 / 14 seconds.
    • Range is affected por el rango de habilidad.
    • Damage is affected por la fuerza de habilidad, number of Agarre de Lohk simbolo.png Agarre de Lohk Void replicas, y La vasta intemporalidad simbolo.png La vasta intemporalidad damage vulnerability.
    • Deny's Void damage benefits from fuerza de habilidad, number of Void replicas, and Void damage vulnerability using the following expression:
      Total Void Damage = Void Damage × (1 + Fuerza de habilidad) × (Number of Void Replicas + 1) × Void Damage Vulnerability
      • At ability rank 3 with a maxed Mod TT 20px.pngIntensificar equipped, stolen 6 Void replicas, against an enemy affected by The Vast Untime, Xaku will deal 4,000 × (1 + 0.3) × (6 + 1) × 1.5 = 54 600 damage.
      • Deny's damage can be further amplified by Partes del cuerpo del enemigo multipliers.
    • Deny's Void beam possesses infinite Atravesar against enemy bodies, but can be obstructed by solid obstacles.
    • Beam radius and Sentient resistance reset are not affected by mods.
    • Enemies with selective crowd control effect immunity such as the Battalista y Conculista are unaffected by Deny's aerial stasis.
  • Can be recast while active to strike new targets, or damage and refresh all effects on already affected enemies.
  • Casting Deny is a full-body animation that restricts movement and other actions.
  • Xaku's shoulder and arm pieces visually shiver then detach to hover above Xaku, as a beam of Void energy travels forward from Xaku's left hand, after which the pieces return to their positions.
  • Enemies affected by Deny are suspended in the air by an upward stream of Void energy that resembles the Suspendido Efecto de estado.

  • Ability Synergy:
    • Susurro de Xata simbolo.png Susurro de Xata does not grant additional damage to The Lost's sub-abilities.
    • Agarre de Lohk simbolo.png Agarre de Lohk can disarm and steal the weapons of enemies affected by all sub-abilities of The Lost.
      • Void replicas will not attack enemies corrupted by Accuse, unless affected by Efecto de estado or other faction modifier abilities (e.g. Nyx Chaos.png Caos)
    • Accuse corrupts enemies while affected by Deny, however can not corrupt an enemy currently trapped by Gaze. Accused enemies will attack an enemy trapped by Gaze, dealing all accumulated damage to the victim once released from the tendrils.
    • Gaze may be cast on an enemy affected by Accuse and Deny. Gaze reduces the defenses of Accused enemies in range.
    • Deny does not affect enemies already corrupted by Accuse, but will affect enemies trapped by Gaze.
    • La vasta intemporalidad simbolo.png La vasta intemporalidad affects enemies crippled by all sub-abilities of The Lost and pauses all sub-abilities' duración de habilidad timers while active.
  • Each active sub-ability is a separate instance from Xaku. As such, the ability nullifying effects of special enemies (e.j. Tripulante Anulador) will not dispel The Lost's sub-abilities if only Xaku is affected.

La vasta intemporalidad.png La vasta intemporalidad icono.png
ENERGÍA
100
TECLA
4
La vasta intemporalidad
Xaku se despoja temporalmente de las piezas exteriores en una explosión destructiva, luego acecha el campo de batalla en una nueva forma esquelética más rápida. Los enemigos dañados por la metralla del cuerpo se vuelven vulnerables al daño del Vacío. La duración de las otras habilidades activas de Xaku se congelan en el tiempo y se reanudan una vez que expira La vasta intemporalidad.
Fuerza:600 / 800 / 1,000 / 1,200 ( damage)
10 / 15 / 20 / 25 % (slow)
Duración:10 / 15 / 20 / 25 s
Rango:10 / 15 / 20 / 25 m
Misc:-50% ( damage vulnerability)
100 % (slow cap)
75 % (dodge chance and area damage reduction)
+20% (move speed bonus)
100 % (duración de habilidad pause)

  • Death and decay encroach as Xaku detonates themselves, by expending 100 energy to explosively fragment their body parts outward. Enemies within direct line of sight and 10 / 15 / 20 / 25 meters of Xaku receive 600 / 800 / 1,000 / 1,200 damage from the blast; affected enemies also suffer 50% damage vulnerability and 10% / 15% / 20% / 25% reduced action speed while the ability remains active.
  • After detonation, Xaku exposes their skeletal form for 10 / 15 / 20 / 25 seconds or until manual deactivation by pressing the ability key again (default 4 ) to reform their body. While in their skeletal form, Xaku increases their passive ability's dodge chance and area damage reduction to 75%, grants themselves a 20% movement speed bonus, and completely pauses the duration timers of Xaku's other abilities.
    • Dodge chance and area damage reduction, move speed bonus, duración de habilidad pause are not affected by mods.
    • Xaku may still fight with their weapons, cast abilities, and perform parkour Maniobras normally while in skeletal form.
    • Dodge chance is displayed next to the shield and health indicators as a buff icon with the chance percentage.
  • Ability Synergy:
    • The Vast Untime pauses the duración de habilidad timers of Xaku's other abilities, including both currently active and newly cast abilities while in skeletal form.
      • Only abilities belonging to Xaku originally are affected by the timer pause, whereas subsumed abilities via the Helminto system are not affected.
    • Susurro de Xata simbolo.png Susurro de Xata infuses Xaku's equipped weapons with additional damage, further amplified by The Vast Untime's damage vulnerability on enemies.
    • Enemies weakened by The Vast Untime receive more damage from Agarre de Lohk simbolo.png Agarre de Lohk's Void replicas.
    • Enemies crippled by Los perdidos simbolo.png Los perdidos's sub-abilities can be affected by The Vast Untime.
  • Activating The Vast Untime is a full-body animation that restricts movement and other actions, while deactivation is near-instantaneous.
  • Xaku crouches in place, visually detaching their body pieces and suspending them in the air with Void energy tethers. Xaku then reels back, surging into the air, while most of their pieces scatter outward in an expanding Void energy blast. Xaku's skeletal form retains some body pieces for bare minimal structural support. Reforming the body pieces on Xaku causes them to quickly regrow on the skeleton.
  • Xaku's Appearance attachments and Syandana are hidden during skeletal form. Regalia and sigils remain visible.
  • Enemies affected by The Vast Untime's vulnerability and slow effects emit a Void energy cloud around their torso.

Collapse All

Mods de Fuerza

Intensificar.png

Mods de Duración

Continuidad.png

Mods de Rango

Estirar.png

Susurro de Xata icono.png Susurro de Xata icono.png
Agarre de Lohk icono.png Agarre de Lohk icono.png Agarre de Lohk icono.png
Los perdidos icono.png Los perdidos icono.png Los perdidos icono.png
La vasta intemporalidad icono.png La vasta intemporalidad icono.png La vasta intemporalidad icono.png

Input table not loaded. Javascript Not loaded
Result table not loaded. Javascript Not loaded

Vídeos oficiales[editar | editar código]