FANDOM

Un guerrero primitivo con el corazón de un tramposo.

Este es Wukong, el eterno, el veloz.

Todo el mundo tiene algo que ocultar, Tenno. Excepto Wukong.

El rebelde Wukong causa estragos en el sistema con su engaño inmortal y palizas salvajes , inclinando la balanza a su favor y a sus oponentes fuera de sus pies.

Wukong descendió el 29 de septiembre de 2015 para la versión de China, y después en 25 de noviembre de 2015 para la versión global.

El plano y los componentes de Wukong se pueden investigar a través del Laboratorio de Tenno del Dojo del Clan. Tanto la investigación y elaboración requieren numerosos Extracto de Nitain, obtenidos exclusivamente a partir de Alertas.

Credits64
25,000
Helmet
1
Chassis
1
Systems
1
OrokinCell64
1
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: 50 Platinum64
Neurópticas
Credits64
15,000
Circuits64
1,400
NeuralSensor64
1
PolymerBundle64
2,600
DENitainExtract
2
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Chasis
Credits64
15,000
Morphics64
1
Ferrite64
900
Rubedo64
50
DENitainExtract
4
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Sistemas
Credits64
15,000
ArgonCrystal64
2
Neurode64
2
Salvage64
8,000
Plastids64
4,000
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Laboratorio Tenno Investigación
Plano
Credits64
5,000
DENitainExtract
5
Ferrite64
25,000
Plastids64
9,000
OrokinCell64
1
Time: 72 hrs
Prereq: N/A
Neurópticas
Credits64
10,000
DENitainExtract
1
NeuralSensor64
1
NanoSpores64
1,000

500
Time: 72 hrs
Prereq: Wukong
Chasis
Credits64
10,000
DENitainExtract
3
ControlModule64
1
Ferrite64
1,000
Rubedo64
500
Time: 72 hrs
Prereq: Wukong
Sistemas
Credits64
10,000
DENitainExtract
2
Morphics64
1
Salvage64
1,000
Plastids64
500
Time: 72 hrs
Prereq: Wukong

NotasEditar

Combinaciones de Mods Editar

PERFECT BUILDS - Wukong totalmente inmortal - 1 Forma

Build de Wukong TOTALMENTE INMORTAL

TrivialidadesEditar

  • Wukong fue llamado así por Sun Wukong, (también conocido como el Rey mono), uno de los personajes principales en la clásica historia China de gran influencia Viaje al Oeste. La mayor parte del conjunto de poderes de este Warframe están basados en el acervo de dicho personaje.
    • El bastón de tamaño variable que Wukong invoca al usar Furia primitiva (y en menor medida, Golpe de hierro) se basan en el Ruyi Jingu Bang, arma característica del Rey Mono capaz de cambiar su tamaño a voluntad.
    • Nube caminante es una referencia al Ousibuyunlu (traducidas como "Botas para caminar por las nubes"), uno de varios tesoros (junto con el Ruyi Jingu Bang) otorgado al Rey Mono después de haber derrotado a los Reyes Dragón de los Cuatro Mares.
  • Wukong es el segundo de tres Warframes que fueron inicialmente introducidos como exclusividad temporal de Warframe China, siendo los otros Excalibur Umbra y Nezha.

Duración de combo aumentada.

Nota: Wukong's Melee Combo Counter has a 66% longer duration (increasing the base combo counter from 3 seconds to 5 seconds).

Golpe de hierro Golpe de hierro simbolo
ENERGÍA
25
TECLA
1
Golpe de hierro
Expande el bastón de hierro a su longitud verdadera, derribando a todo en su trayectoria.
Fuerza:500 / 600 / 700 / 800
Duración:N/A
Rango:5 / 6 / 8 / 10 m (staff range)
1.25 / 1.5 / 1.75 / 2 m (impact radius)

Salto de hierro
Artículo principal: Salto de hierro

Iron Vault is a Mods de Aumento de Warframe for Wukong. Aiming Golpe de hierro at the ground will launch Wukong into the air, and any Slam Attack performed will gain additional range and damage. {{#lsth:Salto de hierro|Stats}}

  • Equipping damage on Wukong's melee weapon will increase Golpe de hierro's force of impact immensely (i.e., sends enemies flying across the map) even if the damage is nonlethal.
  • The impact radius doesn't always work, sometimes affecting only the initial target.

  • Desafiar(H) Desafiar(S)
    ENERGÍA
    50
    TECLA
    2
    Desafiar
    Escapa a la muerte al recibir un incremento de salud cuando te maten.

    Energy Drain: 5 s-1

    Fuerza:45% / 50% / 65% / 75% (health restoration)
    50% / 40% / 30% / 25% (energy reduction)
    Duración:2 / 3 / 4 / 5 s (invulnerability duration)
    Rango:N/A

    • Upon losing all of his health, Wukong is healed up to 45% / 50% / 65% / 75% of his maximum health and gains invulnerability for 2 / 3 / 4 / 5 seconds. As a consequence, Wukong loses 50% / 40% / 30% / 25% of his current energy.
      • Health restoration and energy reduction are not affected by Fuerza de habilidades.
      • The amount of health restored diminishes with each subsequent death while Defy is active. As an example, if Wukong has his health reduced to zero a total of three times while Defy is active, a rank-3 Defy will restore 0.751 = 75%, 0.752 = ~56%, and 0.753 = ~42% of his maximum health for each respective death.
        • The subsequent health reduction applies to the current uninterrupted active toggle of Defy. Toggling off the ability and then reactivating it will refresh the health restoration to its maximum percentage.
      • The energy reduction applies to Wukong's current energy at the time his health is depleted. As an example, if Wukong has 100 energy when his health reaches zero while Defy is active, a rank-3 Defy will reduce his current energy to 100 × (1 - 0.25) = 75.
        • The energy reduction does not apply to Wukong's total energy capacity. If Wukong at max rank has a total energy capacity of 300 with a maxed Flujo, Defy will not alter that capacity—only Wukong's current supply of energy is affected.
      • Invulnerability duration is affected by Duración de habilidades.
    • Defy drains 5 energy per second while active and will remain active until Wukong's energy is depleted, or the ability is deactivated by pressing the ability key again (default 2 ).

    Nube caminante Nube caminante simbolo
    ENERGÍA
    25
    TECLA
    3
    Nube caminante
    Evapórate en una nube de vapor y flota a través del campo de batalla.

    Energy Drain: 1 / 1.5 / 2 / 2.5 m per energy point

    Fuerza:N/A
    Duración:10 / 15 / 20 / 25 s
    Rango:5 / 6 / 7 / 8 m (stun radius)

    • Wukong disappears into a cloud and hides himself from enemy view for 10 / 15 / 20 / 25 seconds. In this form, Wukong is invulnerable and gains the ability to move freely in empty space including vertical movement. While Cloud Walker is active, one point of energy is drained for every 1 / 1.5 / 2 / 2.5 meters traveled. Cloud Walker will end if Wukong runs out of energy, if the ability duration ends, or if deactivated by pressing the ability key again (default 3 ). Upon activation and deactivation, enemies within 5 / 6 / 7 / 8 meters of Wukong are temporarily stunned.
      • Duration is affected by Duración de habilidades.
      • Stun radius is affected by Rango de habilidades.
      • Distance per energy is affected by Eficiencia de habilidades.
      • Stunned enemies are open to melee finishers (default E ).
      • Unalerted enemies staggered by Cloud Walker remain unalerted during the stagger animation, and thus can engage Sigilo Kill Affinity Bonuses when killed.
      • The distance traveled for every point of energy uses the following expression when accounting for Eficiencia de habilidades: Modified Distance Per Energy = Distance Per Energy ÷ (2 − Eficiencia de habilidades). With a maxed Aerodinamizar, a rank-3 Cloud Walker will drain one point of energy for every 2.5 ÷ 0.7 = ~3.57 meters traveled.
      • Sifón de energía is not deactivated while Cloud Walker is active; however, Wukong is not immune to energy drain from Energy Leech Eximus auras.
      • While Wukong is invulnerable in Cloud Walker, his Compañero is still susceptible to damage from explosions.
    • While Cloud Walker is active, Wukong has reduced movement speed and is unable to attack enemies, activate other powers, and interact with environmental objects and Recoger. Defy and Furia primitiva can be deactivated while in Cloud Walker.
    • Cloud Walker confers immunity to status effects when passing through Grineer and Corpus energy defenses like Barra de sensores and Barrera lásers respectively. However, passing through said defenses in Espionaje Data Vaults will still activate the Vault's alarms.
      • The area stagger upon exiting or entering Cloud Walker will alarm any cámaras de seguridad within range, triggering a Data Vault alarm.

    • An equipped Carrier with Vacuum will still collect nearby items and hold onto them for you to collect when Cloud Walker ends, similar to Hydroid's Undertow.

    Furia primitiva Furia primitiva simbolo
    ENERGÍA
    25
    TECLA
    4
    Furia primitiva
    Invoca el bastón de hierro y desata la furia.

    Energy Drain: 3 s-1

    Fuerza:100 / 125 / 200 / 250
    Duración:N/A
    Rango:2% / 5% / 10% / 20% (melee range bonus)

    • Wukong equips his legendary Iron Staff, a melee weapon whose reach lengthens by an additional 2% / 5% / 10% / 20% with each strike up to a maximum melee range bonus of 200%. Normal attacks inflict 100 / 125 / 200 / 250 base damage, and wall attacks inflict 167 / 208 / 333 / 417 base damage. Slide attacks inflict 214 / 267.5 / 428 / 535 base damage. Aerial attacks and slam attacks inflict 200 / 250 / 400 / 500 base damage, and slam attacks inflict an additional 150 damage with a 10% status chance within 3 meters. Attacks have a 200% critical damage multiplier with a 25% Probabilidad crítica and a 25% status chance. Finally, the Iron Staff has 60% blocking effectiveness.
      • Base damage is distributed between 85% damage and 15%, damage.
      • Base damage is affected by Fuerza de habilidades and the Melee Combo Counter.
      • Primal Fury is also affected by equipped melee mods including:
      • Radial damage from slam attacks diminishes with distance, does not have a Probabilidad crítica, is not affected by the Melee Combo Counter, and will stagger enemies within range.
      • Ground finishers inflict 300% of the total modified damage from normal attacks. Prompted melee finishers inflict 2400% of the total modified damage from normal attacks as Finisher damage.
        • The damage composition of a ground finisher is the same as a modified normal attack.
        • The finisher multipliers for both attacks are affected by Toque final.
      • Each attack adds to the Melee Combo Counter; however, radial damage from slam attacks does not.
      • Melee range bonus per strike is affected by Rango de habilidades, while the maximum melee range bonus is not.
      • Each hit on the Melee Combo Counter corresponds to the number of additive stacks from the melee range bonus (e.g., with five hits on the counter and a maxed Estirar, a rank-3 Primal Fury will have a melee range bonus of 0.20 × 5 × 1.45 = 145%). The melee range bonus will reset when the Melee Combo Counter resets.
        • The melee range bonus stacks additively with melee range mods (e.g., with a maxed Alcance equipped on Wukong's melee weapon, five hits on the counter, and a maxed Estirar, a rank-3 Primal Fury will have an additional 0.20 × 5 × 1.45 + 0.6 = 205% melee range).
      • Wukong is unable to use any other weapon while Primal Fury is active but can use all other abilities.
    • Primal Fury drains 3 energy per second while active and will remain active until Wukong's energy is depleted, or the ability is deactivated by pressing the ability key again (default 4 ).
    • While Primal Fury is active, blocking will reduce incoming frontal damage by 60%.
    • Primal Fury comes installed with its own unique Guardia. Additional combos will be unlocked as Primal Fury increases in rank.

    Ira primitiva
    Artículo principal: Ira primitiva

    {{#lsth:Ira primitiva|Stats}}

    Mods de Fuerza

    Intensificar

    Mods de Duración

    Continuidad

    Mods de Rango

    Estirar

    GolpedeHierro(S) GolpedeHierro(S)
    Desafiar(S)
    NubeCaminante(S) NubeCaminante(S)
    FuriaPrimitiva(S) FuriaPrimitiva(S) FuriaPrimitiva(S)

    Editar Pestaña

    Wukong can be equipped with the following items:

    AumentosEditar

    CosmeticsEditar

    See alsoEditar

    Build para Wukong totalmente inmortal.