FANDOM

Volt puede crear y aprovechar los elementos
Eléctrico n 
eléctricos. Se trata de un warframe de gran daño, perfecto para jugadores que quieren una potente alternativa a las armas.

Volt tiene el poder de manejar y someter la electricidad. El es muy versátil, armado con poderosas habilidades que pueden dañar enemigos, dar cobertura y complementar el combate a distancia y cuerpo a cuerpo. La naturaleza electrica de sus habilidades lo hacen muy eficaz contra los corpus.

AdquisiciónEditar

Volt se puede comprar por 75 Platinum64.

Con la actualización 12, el plano de Volt se puede comprar desde el laboratorio Tenno, en el Dojo, una vez que se haya investigado.

Credits64
25,000
Helmet
1
Chassis
1
Systems
1
OrokinCell64
1
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: 50 Platinum64
Neurópticas
Credits64
15,000
AlloyPlate64
150
NeuralSensor64
1
PolymerBundle64
150
Rubedo64
500
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Chasis
Credits64
15,000
Morphics64
1
Ferrite64
1000
Rubedo64
300

Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Sistemas
Credits64
15,000
ControlModule64
1
Morphics64
1
Salvage64
500
Plastids64
220
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Tenno Lab Research
Plano
Credits64
25,000
MutagenMass64
1
DetoniteInjector64
1
Fieldron64
1
OrokinCell64
1
Time: 72 hrs
Prereq: N/A
Neurópticas
Credits64
10,000
DetoniteInjector64
1
NeuralSensor64
1
NanoSpores64
1000

500
Time: 72 hrs
Prereq: Volt
Chasis
Credits64
10,000
MutagenMass64
1
ControlModule64
1
Ferrite64
1,000
Rubedo64
500
Time: 72 hrs
Prereq: Volt
Sistemas
Credits64
10,000
Fieldron64
1
Morphics64
1
Salvage64
1,000
Plastids64
500
Time: 72 hrs
Prereq: Volt

TrivialidadesEditar

  • El término Volt se deriva de Voltaje, es la unidad basica para la fuerza electrica, por lo que se ajusta con Volt, por sus poderes basados en electricidad.
  • Antes de la Actualizacion 7, LOKI fue uno de los 3 Warframes que se podían escoger al principio del juego. El fue reemplazado por Mag, debido a que los desarrolladores sentian la necesidad de qeu hubiera un Warframe mujer para escoger.
  • Después de La Caza de Alad V, los componentes de Volt fueron cambiados a recompensas en misiones de Supervivencia, entonces hizo a Volt el segundo Warframe obtenible a traves de recompensas en misiones regulares, el primero fue Banshee, antes del evento sus componentes podian ser obtenidos matando a J3-Golem.
  • En la Actualización 12, Volt fue cambiado al Laboratorio Tenno en el Dojo, junto con Banshee y Zephyr.

Combinaciones de Mods Editar

Builds para Volt Prime a 3 formas de Speedrun + Capacitancia

También sirven para Volt normal, pero necesitará más formas.

Un glorioso guerrero del pasado, Volt Prime cuenta con las mismas habilidades que Volt, pero con polaridades de mod únicas para una mayor personalización.

Fecha de lanzamiento: 24 de Marzo, 2015.

Volt tiene el poder de manejar y dirigir electricidad. Él es sumamente versátil, armado con poderosas habilidades que pueden dañar al enemigo, proporcionar cobertura y complementar el alcance y las habilidades del combate cuerpo a cuerpo dentro de su entorno. Su versión Prime ofrece una mayor capacidad de energía así como polaridades adicionales.

Credits64
25,000
PrimeHelmet PrimeChassis PrimeSystems OrokinCell64
1
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: 50 Platinum64
Precio del MarketIcon: N/A Platinum64 Precio del Blueprint2: N/A Credits64
Neurópticas
Credits64
15,000
AlloyPlate64
150
Neurode64
2
Paquete de Polímeros
1000
Circuits64
750
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Chasis
Credits64
15,000
NeuralSensor64
3
AlloyPlate64
1000
Rubedo64
400

Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Sistemas
Credits64
15,000
ControlModule64
3
OrokinCell64
1
Salvage64
1000
Circuits64
500
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Obtención de componentes

Plano Neo O1 Común (B)
Neo V1 Poco común (R)
Axi N3 Poco común (R)
Neurópticas Axi V8 Raro (B)
Axi V1 Poco común (R)
Chasis Axi V8 Poco común (B)
Meso V2 Poco común (R)
Meso V3 Poco común (R)
Sistemas Neo O1 Poco común (B)
Lith V1 Poco común (R)

Plano Neo O1 Común (B)
Neo V1 Poco común (R)
Axi N3 Poco común (R)
Neurópticas Axi V8 Raro (B)
Axi V1 Poco común (R)
Chasis Axi V8 Poco común (B)
Meso V2 Poco común (R)
Meso V3 Poco común (R)
Sistemas Neo O1 Poco común (B)
Lith V1 Poco común (R)

Plano Neo O1 Común (B)
Neo V1 Poco común (R)
Axi N3 Poco común (R)
Neurópticas Axi V8 Raro (B)
Axi V1 Poco común (R)
Chasis Axi V8 Poco común (B)
Meso V2 Poco común (R)
Meso V3 Poco común (R)
Sistemas Neo O1 Poco común (B)
Lith V1 Poco común (R)

Lith/Meso/Neo/Axi indica el nivel de reliquia del Vacío.
(R) indica la condición de retirada para dicha reliquia.
(B) indica la exclusividad por parte de Baro Ki'Teer.

NotasEditar

  • Como un Warframe Prime, Volt Prime tiene una habilidad especial pasiva donde al contacto con un Orbe de la Muerte del Vacío Orokin les hará soltar un pulso de energía que otorga 250 de Energía a todos los aliados cercanos. Este efecto solo puede ocurrir una vez por Orbe de la Muerte, y puede ocurrir incluso si el Orbe de la Muerte ha sido previamente destruido.
  • Volt Prime ofrece una capacidad adicional de armadura de 85 y 100 de energía por encima de su contraparte no-Prime.
  • Volt Prime posee la reserva de energía más alta de todos los Warframes en el juego – 200 al rango 0 y 300 al rango 30.

CuriosidadesEditar

  • Como todos los Prime, él puede usar los cascos alternativos de su respectiva contraparte no-Prime (Casco Storm de Volt y Casco Pulse de Volt).
  • A diferencia de los primeros Warframes (Excalibur, Mag y Loki) con sus contrapartes Prime, él no posee por defecto un esquema de color blanco y oliva. Él tampoco tiene un esquema de color negro y oliva por parte de los Prime de color oscuros (Frost, Ember, Rhino), en lugar tiene su propio esquema de color negro y amarillo.
  • Su apariencia fue vista por primera vez a través del mod de PvP, Asalto implacable antes de su lanzamiento.
  • Al utilizar su habilidad Sacudida, Volt Prime convoca un rayo para golpear al enemigo desde arriba en lugar de soltarlo desde sus manos.

Builds Editar

H A B I L I D A D    P A S I V A:     Descarga Estática
El movimiento en el suelo genera una carga eléctrica que es liberada en el siguiente ataque.
Nota: Trasladarse por el suelo entre los ataques de Volt (ya sea caminando, corriendo, o deslizandose) acumulara energía estática, añadiendo al daño del próximo ataque de Volt tanto si es un lanzamiento de habilidad o un ataque con arma.
  • Por cada 1 metro recorrido, 5 puntos de daño de serán añadidos al próximo ataque, acumulando hasta un máximo de 1000 de daño adicional.
  • Static Discharge can proc elemental effects from weapons.

Sacudida (Habilidad) Sacudida (Habilidad) simbolo
ENERGÍA
25
TECLA
1
Sacudida (Habilidad)
Lanza un proyectil electrizante. Aturde e inflige daño elevado a un solo objetivo y causa daño en cadena a los enemigos cercanos.
Fuerza:75 / 100 / 125 / 200

2 / 3 / 4 / 5 Chain Links

Duración:N/A
Rango:∞ Cast Range

7 / 10 / 12 / 15 m Chain Link Range

  • Volt releases an arc discharge at a specified location that can chain to enemies within 7 / 10 / 12 / 15 meters of each point of contact. The arc can chain a maximum of 2 / 3 / 4 / 5 times and inflicts 75 / 100 / 125 / 200 damage with a 100% status chance to each enemy.
    • Damage is affected by Fuerza de habilidades.
    • Enemies damaged by the arc will be briefly stunned, and 50% of the initial damage will chain to surrounding enemies in a small area of effect.
    • Chain link range is affected by Rango de habilidades.
    • Shock's first point of contact can either be a surface or an enemy:
      • By aiming the arc at a surface within the vicinity of nearby enemies, Shock can be used to damage enemies without directly aiming at them.
      • By aiming the arc directly at an enemy, Shock will have the potential to damage and stun a maximum of 3 / 4 / 5 / 6 enemies per cast.
    • Shock can only chain to enemies within the arc's line of sight (e.g., Shock will not phase through obstacles in the environment to reach enemies within range).
  • Can be used while performing many actions without interrupting them, including reloading.

Tropa de choque
Artículo principal: Tropa de choque
Tropa de choque is a Mods de Aumento de Warframe for Volt that allows Sacudida to be cast on allies, temporarily granting them additional damage to all attacks.

{{#lsth:Tropa de choque|Stats}}

  • Shock stuns all affected enemies. This is especially useful against heavy units.
  • Firing Shock directly at enemies may or may not be useful due to its targeting mechanics. Try instead to fire shock at the surfaces near the enemies (the ground, walls, ceiling, etc).
  • Firing Shock at the wall behind a corner will chain damage to nearby enemies around said corner. This can be used to scout for enemies not in your line of sight.
  • Deals 50% more damage to machinery and robotics.

Velocidad(H) Velocidad(S)
ENERGÍA
25
TECLA
2
Velocidad
Adquiere un breve impulso de velocidad de movimiento y coloca una bobina aceleradora lo que aplica lo mismo a los aliados.
Fuerza:10% / 15% / 25% / 50% Speed Buff
8% / 13% / 15% / 17% Reload Speed Buff
Duración:5 / 6 / 8 / 10 s
Rango:15 / 20 / 22 / 25 m

  • Volt energizes the surrounding area, increasing the velocidad de ataque and mobility of his allies within 15 / 20 / 22 / 25 meters. Affected players will gain 8% / 13% / 15% / 17% weapon reload speed and 10% / 15% / 25% / 50% melee velocidad de ataque and movement speed bonuses. The effects last for 5 / 6 / 8 / 10 seconds.
    • Speed buff and Reload buff are affected by Fuerza de habilidades.
    • The velocidad de ataque buff grants an additive bonus that will stack with other velocidad de ataque modifiers. (e.g., Furia combined with Speed at max rank and +30% power strength will increase Volt's velocidad de ataque by 0.5 × 1.3 + 0.3= 95%).
    • The movement speed buff grants a multiplicative bonus that will stack with other movement speed modifiers. (e.g., Carrera combined with Speed at max rank and +30% power strength will increase Volt's sprint speed by (1 × 1.3) × (1 + (0.5 × 1.3)) − 1 = 114.5%).
    • The reload speed buff grants an additive bonus that will stack with other reload speed modifiers. (e.g., Agarre rápido combined with Speed at max rank and +30% power strength will increase Volt's reload speed by 0.17 × 1.3 + 0.48 = 70.1%).
    • Speed does not affect casting speed, knockdown recovery speed, or holster speed.
    • Duration is affected by Duración de habilidades.
    • Radius is affected by Rango de habilidades.
  • The effects of Speed are applied to Volt and Tenno.
    • Allies only need to be in range when Speed is cast to be affected.
    • Allies can backflip to remove Speed if they wish to opt-out.
  • Increases the distance of combat maneuvers like the sliding front flip and wall run as a result of the faster sprint speed.
  • Can be recast while active to refresh duration.

Velocidad electrizante
Artículo principal: Velocidad electrizante

{{#lsth:Velocidad electrizante|Stats}}

  • Great for catching up with teammates that need to be revived, fleeing from tough enemies, or taking the lead.
  • Excellent skill to use for a cell looking to get through a mission quickly.
  • Can be combined with Carrera for unrivaled speeds.
  • Combine with Furia and Berserker for absurd velocidad de ataque on melee weapons.
  • Can be used to avoid enemy fire due to reduced enemy accuracy and to dodge almost all Corpus due to their weapons' projectile travel time.

Escudo eléctrico Escudo eléctrico simbolo
ENERGÍA
50
TECLA
3
Escudo eléctrico
Volt despliega un obstáculo de energía, proporcionando cobertura en cualquier situación.

Energy Drain: 5.0 s-1
Distance per Energy: 1.0 m

Fuerza:50% Damage Bonus
200% Critical Damage Bonus
Duración:10 / 15 / 20 / 25 s
Rango:6 m x 4.25 m Static Shield
2 m x 3 m Current Shield

  • Shots fired through Electric Shield by Volt and his allies will gain 50% damage, and critical damage will be multiplied by 200%.
    • Damage bonuses are not affected by Fuerza de habilidades.
    • The damage bonus is an additive bonus that's applied to the weapon's base damage, similar to an elemental mod. For an unmodified weapon that inflicts 100 base damage, firing through a shield will increase the total damage to 100 × (1 + 0.5) = 150. The weapon now inflicts 100 base damage and 50 damage.
    • The damage bonus combines with other elemental types to create compound elements on weapons that have an elemental base damage type, but this does not apply to weapons with a physical base damage type or any continuous-trigger weapons.
    • Firing through multiple Shields will cause the damage bonus to stack additively (e.g., firing through 3 shields will grant a 150% damage bonus). The critical damage bonus does not stack with additional shields.

  • "Static" refers to static electricity, a stationary electrical charge where there is no flow of electrons.
  • Volt creates an energy barrier 4.25 meters high and 6 meters wide that absorbs enemy fire. The shield lasts for 10 / 15 / 20 / 25 seconds.
  • As a Static Shield will be centered near the HUD's target reticle when cast, the reticle will determine the shield's orientation as it spawns.
  • The Static Shield can only be cast a maximum of 6 times, casting after the maximum will remove the earliest Static Shield and create a new one where cast.
  • A Static Shield cannot be cast while a Current Shield is equipped.

  • "Current" refers to an electrical current, which is the flow or movement of electrons.
  • Volt has the ability to pickup one of his Static Shields through a context action. Doing so will cause the shield to decrease in size (2.0 m × 3.0 m) and become mobile. Activating the context action again will revert the Current Shield back into a Static Shield.
  • The position and movement of the Current Shield will be fixed to the target reticle, meaning the Shield will move with the camera while being within 1.5 meters of Volt.
  • When the Current Shield is equipped Volt will be limited to the use of only his secondary and melee weapons as well as have his speed and mobility reduced.
  • Enemies hit by the Current Shield while Volt is sprinting will be ragdoll-ed.
  • Volt will be drained 1 energy for every 1 meter he travels with the Current Shield equipped, on top of the 5.0 s-1 energy drain rate.
  • Only one Current Shield can be equipped at a time.

  • Casting Shock through an Electric Shield will electrify it, inflicting 100% of Shock's damage to enemies that pass through it (e.g., Electric Shield will deal 260 damage if Shock's modified damage is 260).
    • The bonus damage from Volt's passive will also be stacked onto the damage from Shock (e.g., Electric Shield will deal 810 damage if Shock's modified damage is 260 and the Passive bonus is 550 at the time Shock is cast).
  • The 50% damage buff can apply to Mesa's Regulator pistols as well.
  • Casting Ember's Fireball through an Electric Shield will change its damage type and proc to .
  • Electric Shield affects certain weapons differently
    • All primary and secondary weapons will gain damage and amplified critical damage. Thrown melee weapons, such as the Glaive, are not affected by Electric Shield.
    • Weapons that have additional sources of damage, such as the Quanta, will have their additional sources affected by Electric Shield so long as the damage can be modified. For example, firing a Torid grenade through a Shield will affect the projectile damage and the area damage. Firing a Quanta mutalítica orb through a Shield will not affect the orb's contact damage (which cannot be modified on the weapon), but it will affect the orb's explosion damage.
    • Until Hotfix 17.4.2, hitscan weapons and Held-trigger weapons with limited range, would be given a fixed range of 70 meters when fired through an Electric Shield. Note: the Amprex or the Synapse do not gain the fixed range modifier.
    • Held-trigger weapons will gain hitscan properties (e.g., the Spectra's beam, which has a noticeable travel time, will damage enemies instantaneously after passing through a Shield).
  • While most hostile gunfire and AoE damage is blocked by Electric Shield, weapons with innate Atravesar, such as a Scorch's Ignis, can bypass Electric Shield and damage you.

Escudo de transistores
Artículo principal: Escudo de transistores

Escudo de transistores is a Mods de Aumento de Warframe for Volt's Escudo eléctrico that allows allies to pick up and move Electric Shields. Additionally, a percentage of enemy damage absorbed by the Electric Shield(s) will add up to Volt's Static Discharge passive.

{{#lsth:Escudo de transistores|Stats}}

  • Multiple instances of the Static Shield can provide a 360 degree wall of protection, or can be used once if backing up into a tight space, blocking enemy fire from all angles.
  • Note that this kind of shield does not protect its users from above and below attacks. However, as the Static Shield is centered at your reticle, you can place them above and below you to fix this.

  • Maximizar la duración de habilidades increases the duration of Static Shield to 73.0 seconds and reduces the energy drain rate of Current Shield to 1.71 s-1.
    • Has no negative effect on this ability.
  • Maximizar la eficiencia de habilidades reduces cost and drain rate to 12.5 and 3.13 s-1 respectively, and increases distance per energy to 4 m.
    • Reduces Static Shield duration to 10.0 seconds.
    • Increases energy drain rate to 3.13 s-1.
  • Maximizar el rango de habilidades has no positive effect on this ability.
  • Maximizar la fuerza de habilidades has no positive effect on this ability.
    • Increases cost to 77.5.
    • Decreases distance per energy to .65 m.

  • The Penta does not gain any damage bonuses.
  • The Ignis, Embolist and Opticor lose their AoE properties.
  • If Shock is cast through Electric Shield with the max bonus damage from Static Discharge (1000) the total damage dealt may be slightly lower than expected (e.g., if Shock adds 100 damage to Electric Shield plus the 1000 bonus damage from passive, the amount of damage inflicted will only be 1098 instead of 1100).

  • Última edición, 05-09-2018 por JARVIII

    Descarga(H) Descarga(S)
    ENERGÍA
    100
    TECLA
    4
    Descarga
    Paraliza a los hostiles cercanos con una carga eléctrica, esto también electrocuta a los enemigos que se acerquen.
    Fuerza:300 / 350 / 400 / 450 Daño

    1000 / 2000 / 3000 / 4000 Health cap

    Duración:6 / 8 / 10 / 12 s Efecto Duración

    3 / 3 / 4 / 4 s Duración de habilidades

    Rango:12 / 15 / 18 / 20 m Rango de habilidades

    4 m Ability Radius

    • Volt emite un poderoso pulso eléctrico, any enemies that are hit with the initial pulse or that enter the pulse's area in first 3 / 3 / 4 / 4 seconds after the cast will become stunned and emit arcs of electricity like Tesla Coils, shocking hostiles who come within 4 meters.
    • Tesla Coil-ed enemies will remain undamaged by Discharge for the first 4 seconds, then begin to damage themselves for 150 / 175 / 200 / 225 damage per tick for the remaining Effect Duration or until the 1000 / 2000 / 3000 / 4000 damage cap is met. damage ticks twice every second/once every .5 seconds.
      • Discharge damage and Health are affected by Fuerza de habilidades.
      • Enemies can still receive damage from outside sources during the initial 4 seconds of Discharge.
        • Note that while damage from most sources (shooting, melee-ing, abilities, etc.) does not contribute to the Health cap, damage from nearby enemies also under the Tesla effect will. That is, enemies are more likely to reach the Health cap if they are being shocked by other nearby targets effected by Discharge.
      • Loot crates can also undergo the Tesla effect, but can only be charged once.
      • The 4 second delay of damage is not affected by Duración de habilidades mods.
      • Volt's Passive does contribute to Discharge's total damage output. A rank-3 Discharge with max ranked Intensify and fully charged passive will deal a total of (450 × 1.3) × 7.5 + 1000 = 5387.5 damage as opposed to a total of 4387.5 damage without the passive.
    • The initial pulse of Discharge has a radius of 12 / 15 / 18 / 20 meters.
    • Casting Shock on a Tesla Coil-ed target will result in an overcharge, creating an AoE burst emitted from the target.
    • Can be used while sliding and clinging to a wall, but cannot be cast while in mid-air (e.g. jumping or executing a front flip).
    • Has a cast time of ~1 second, during which Volt is vulnerable to damage and energy drains, but immune to knockdowns and stuns.
    • Cannot be recast within the first 3 / 3 / 4 / 4 seconds of a previous cast, and recasting after said duration will not refresh the effect on already affected enemies.

    Capacitancia
    Artículo principal: Capacitancia

    {{#lsth:Capacitancia|Stats}}

    • You should cast Discharge when targets are in a close proximity to one another (4 meters or less) rather than when they are far apart. This will ensure that enemies take more damage during the 4 second delay, as well create more damage sources if more than two enemies are present in each other's range.
    • Building for Fuerza de habilidades and Duración de habilidades is the best way to get the most out of Discharge against all enemy types while also complementing Volt's other 3 abilities.
      • Against unarmored targets, Discharge will deal damage equal to the value of the modded/unmodded Health Cap in time less than or equal to 7.33s / 9.71s / 11.5s / 12.89s (or until dead), so building Fuerza de habilidades as high as you can is important when dealing with high level, unarmored enemies.
      • Against armored targets, Discharge's stunlock will often last the entire modded/unmodded Effect Duration because the amount of damage dealt by Discharge will be reduced by the armor, so they will likely never reach the damage cap. Modding Duración de habilidades as high as you can is important when dealing with high level, armored enemies.

    Mods de Fuerza

    Intensificar

    Mods de Duración

    Continuidad

    Mods de Alcance

    Estirar

    Sacudida(S) Sacudida(S)
    Velocidad(S) Velocidad(S) Velocidad(S)
    EscudoEléctrico(S)
    Descarga(S) Descarga(S) Descarga(S)

    Editar Pestaña

    Volt can be equipped with the following items:

    AumentosEditar

    CosmeticsEditar

    See alsoEditar

    == Imágenes ==

    Vídeos Editar

    Sirve para Volt normal, pero necesitará más formas!

    Builds para Volt prime (que también sirven para el Volt normal, aunque necesitará más formas).

    • Build de speedrun.
    • Build para el mod de aumento Capacitancia.