FANDOM

Estos sacos fétidos de pus y gas estallan violentamente al impacto.
El Pox es un arma infestada lanzada en la Actualización: La arboleda plateada. Similar a Torid, los proyectiles del Pox liberan una nube de al entrar en contacto con una superficie o enemigo, lo que la hace ideal para grupos grandes o negaciones de área. Sin embargo, su bajo tamaño de cargador y sus reservas de municiones hacen que los jugadores tengan en cuenta su munición.

Credits64
30,000
MutagenMass64
4
Nano esporas
6,500
Rubedo64
1,200
DENitainExtract
2
Tiempo: 24 hrs
Acelerar: 35 Platinum64
Laboratorio biológico ClanAffinity64 3,000
Credits64
5,000
MutagenSample64
20
Plastids64
200
Nano esporas
900
Rubedo64
250
Tiempo: 72 hrs
Prereq: Toxocyst dobles

CaracterísticasEditar

Este arma causa daño de .

Ventajas:

Desventajas:

NotasEditar

  • Compared to the Torid, the Pox can deal more damage and inflict status effects more quickly, but the Pox's spores will not stick to enemies and the cloud will only linger where the spores hit.
  • Pox has a noticeably bigger lingering cloud when Fulminación is equipped.

ConsejosEditar

  • As the Pox explode on contact with surfaces instead of sticking to them, adding , or damage is recommended to keep enemies in the clouds for extended periods.
  • The high probabilidad de estado of the Pox, along with its innate damage makes it an effective tool to strip off enemy armor via procs.
  • This weapon performs especially well in corridors and cramped spaces where enemies are forced to cluster together, and the stacked gas clouds can make short work of them.
    • Pox users should be mindful about their ammo reserves when using this tactic, however, because they might find themselves ganged up by enemies while trying to pick up ammo drops.

ErroresEditar

CuriosidadesEditar

  • Pox refers to a type of disease that is characterized by pustules or pockmarks that cover the whole body, examples of which include Varicela and Viruela.
    • In earlier times, Pox may be used to refer to diseases in general, or a curse.
ArmasDañoComparar TodoCosméticos