FANDOM

El Modo Pesadilla es una dificultad opcional añadida en la Actualización 9.0. Cuando el Modo Pesadilla es seleccionado, hasta dos modificadores se aplican en la misión que aumentan su dificultad pero haciendo que al completarla se consigan mods únicos que afectan de manera positiva dos estadísticas de un arma, Warframe o compañero.

Para desbloquear el Modo Pesadilla en un planeta, el jugador debe completar todos los nodos de misiones en dicho planeta (excepto los sectores oscuros y las convergencias).

Se debe tener en cuenta que el Modo Pesadilla no está disponible para los nodos del Derrelicto Orokin.

Mecánicas Editar

Cuando el Modo Pesadilla se desbloquea en una planeta determinado, el juego selecciona al azar un nodo en el que se activa el Modo Pesadilla cada 8 horas, limitando las posibles misiones de pesadilla (y, por lo tanto, las potenciales recompensas) a 17 misiones cada 8 horas. Después de completar la misión del Modo Pesadilla en un planeta determinado, una nueva misión será seleccionada 8 horas después.

Las misiones bajo los efectos del Modo Pesadilla tienen un fondo escarlata y un remolino blanco en lugar de un icono de Facción. Los modificadores de la misión también se enumerarán al lado del tipo de misión. A partir de la Actualización 11.0 en adelante, puedes elegir si jugar la misión en el Modo Pesadilla o no. Si algunos de los jugadores en un escuadrón no tienen el Modo Pesadilla desbloqueado, solo aquellos con lo tengan desbloqueado pueden iniciar el voto de la misión o la misión comenzará normalmente.

Desafíos Editar

Todos los enemigos que se encuentran en el Modo Pesadilla tienen niveles significativamente más altos, un aumento al daño y se generan en grupos más grandes. Los cifradores no se pueden utilizar al piratear y cualquier espectro aliado invocado será hostil hacia los jugadores (con excepción de los MOA onda de choque que salen de una cabinas de generación MOA). Los peligros ambientales siguen ocurriendo normalmente.

Pueden ocurrir hasta dos de los siguientes desafíos por misión, y cada modificador tiene la misma posibilidad de ser seleccionado.

Modificador Efecto Notas
Sin escudos Los escudos del jugador y los compañeros son reducidos a cero.
  • Los sobreescudos creados por habilidades de Warframes no tienen efecto.
  • Este modificador es ignorado si es una misión de usurpación. Otro modificador no tomará este lugar.
  • Debido a que no tienen escudos por defecto, este modificador no afecta a Inaros y Nidus.
  • Debido a que todas las habilidades de Hildryn giran en torno a sus escudos, ella no podrá utilizar ninguna.
  • Este modificador también afecta al objetivo de las misiones de rescate.
Contrarreloj La misión tiene un contador de 5 minutos que hará fallar la misión si se acaba. Matar enemigos añade 5 segundos al contador.
Vampiro Los jugadores pierden 1,5% de su vida máxima cada segunda; matar enemigos recupera 12,5% de u vida máxima. Los jugadores no pueden morir por este efecto. *Killing Corredores VolátilesCámaras de seguridad y Barra de sensores will also restore health.
  • Kills from abilities, including kills from summoned allies like Rumblers o Sombras de los muertos will also restore health.
  • Indirect kills, such as the detonation of a Corredor Volátil, will restore Health.
  • On Nightmare Rescue missions, the hostage will not lose health due to this challenge.
Drenaje de energía Los jugadores rápidamente pierden energía.
  • The drain rate can be slowed if Energy Siphon is equipped.
  • However, as Plantilla:WF's kit does not rely on energy, she can be used in this modifier like normal.
Baja gravedad La gravedad es reducida.
  • Will affect player Maniobra in the air, enemies, and pickups.
Muerte con detonación Los enemigos explotan al morir e infligen daño en una pequeña área de efecto.
  • Damage done by the explosion depends on target's max health.
  • Enemies cannot be damaged by other enemies detonating.
  • Players do not take damage from performing melee stealth finishers.

Desafíos retirados Editar

Los siguientes desafíos estuvieron presentes en versiones anteriores del juego, pero desde entonces se han eliminado.

Ver lista de Desafíos retirados
Modificador Efecto Notas
Sin minimapa El minimapa no está disponible.
Barriles explosivos letales Los barriles explosivos hacen mucho daño.
Recarga lenta La velocidad de recarga se reduce en aproximadamente un 50%.
No HUD El HUD no está disponible.
Fuego amigo Players and enemies can damage their allies.
  • Menos consistente que el efecto de estado de , algunas habilidades no dañan a los aliados y los terminales de las misiones de defensa móvil no se ven afectados.
  • Los efectos de sindicato (por ejemplo, Justicia) puede dañar a los compañeros. Los objetivos de las misiones de defensa no reciben daño.

Mods pesadilla:Editar

Localizaciones:

NOTA: Las misiones pesadilla ya están de vuelta en el sistema de origen de la navegación.

(Cada planeta tendrá 1 sector o nodo de una mision pesadilla que cambia cada 8 horas).

Dificultad Planetas Recompensas
Fácil
Media
Difícil

Las posibles recompensas incluyen:

Dual stat Mods
Mod Tipo % de caída Intervalo
Storm Pistola 15.18% 0.1518
Stunning Speed Pistola 15.18% 0.3035
Hammer Shot Rifle 1.01% 0.3136
Wildfire Rifle 15.18% 0.4653
Accelerated Blast Escopeta 15.18% 0.6171
Resplandor Escopeta 1.01% 0.6271
Constitution Warframe 7.37% 0.7008
Fortitude Warframe 7.37% 0.7745
Focus Energy Melé 15.18% 0.9263
Rending Strike Melé 7.37% 1.0000

Bugs conocidos:Editar

  • La migración de host ocasionalmente causará que los enemigos se reviertan a su nivel estándar, y en circunstancias especiales los retos de Modo pesadilla (como Vampire, Timer, Gravity, entre otros) a ser removidos. La misión recompensará al jugador como si la hubiese completado en modo pesadilla igualmente.
  • El Modo Pesadilla Vampire (Y el reto Timer) tendrán efecto tan rápido como la misión empiece, es decir, tan rápido como empieze la ¡CUTSCENE!.
  • La escala de la afinidad ganada por matar enemigos, parece ser más pequeña que la de los niveles originales, en lugar que aumentar de manera escalar por los nuevos niveles de Modo Pesadilla. La escala por los créditos recompensados es normal, por otro lado.
  • La pantalla se pone blanca antes de cargar algunas misiones.
    • Misiones conocidas con este caso: Mars - Ultor.
  • Matar un Skater (Animal que inhabita Phobos) en el reto Timer no agregará tiempo al reloj. Precisa confirmación.

NotasEditar

Historial de actualizaciones Editar

Actualización 25.5
  • Any summoned allied Specters in a Nightmare mission will now have a reddish distorted glow to indicate that they have turned against you and you’ve made a huge mistake in trusting them.

Actualización: Sueños recurrentes

  • Increased the amount of enemies spawnable in Nightmare Exterminate mission (max cap of 500).
  • Removed ‘Friendly Fire’ modifier from Nightmare missions.
  • It is no longer necessary to use Antitoxin to get Nightmare rewards on Earth Sabotage missions.
  • Tweaked the Nightmare node algorithm so that they appear on the same node for all players, regardless of Star Chart progression.
  • Fixed Nightmare missions clearing from the Star Chart if aborted/failed before reaching the mission objective.
  • Fixed players who have cleared the Nightmare for a given planet, getting Nightmare rewards by joining friends who have not cleared it yet.

Revisión: Pesadillas recurrentes 2

  • Vastly improved framerate for Nightmare missions on some systems.
  • Fixed Nightmare missions appearing on quest nodes (e.g. Mutalist Alad V Assassination from Patient Zero quest).

Revisión: Pesadillas recurrentes 1.1

  • Fixed Nightmare Exterminate missions spawning an insane.. Or… nightmarish number of enemies.

Revisión: Pesadillas recurrentes 1

  • New Nightmare modifiers have been added to the mix! Take on the new ‘Death Detonation’, and ‘Friendly Fire’ modifiers.
  • Fixed Nightmare modifiers not re-applying after a Host Migration.

Actualización: Pesadillas recurrentes

Nightmare Missions are now back in the Starchart but with a few twists:
  • Each Planet will have 1 Nightmare node that changes every 8 hours (all respective Planet nodes must be completed before that Nightmare node becomes available).
  • Mercury, The Void, and Lua are now included in Nightmare node eligibility.
  • These Nightmare nodes are not replayable, and the Nightmare will be cleared for that Planet for 8 hours until the next one appears.
  • Failing to effectively hack panels will now result in a zap and tougher enemies will spawn when you set off alarms- good luck!
  • New Nightmare Mods are now available through Nightmare missions!
    • Chilling Reload (Shotgun): Increases Cold Damage and Reload Speed!
    • Drifting Contact (Melee): Increases Combo Duration and Status Chance!
    • Streamlined Form (Warframe): Increases Holster Speed and Slide Boost!
  • Nightmare Mod rewards (19 total now) can be earned across 3 tiers of Nightmare missions: Easy, Medium, Hard.
Easy Nightmare Missions can be found on Earth, Venus, Mars, Phobos and Mercury and contain:
  • Ice Storm
  • Stunning Speed
  • Hammer Shot
  • Wildfire
  • Accelerated Blast
  • Blaze
  • Chilling Reload (new!)
Medium Nightmare Missions can be found on Jupiter, Ceres, Saturn, Void, Europa, and Lua and contain:
  • Drifting Contact (new!)
  • Seeking Fury
  • Armored Agility
  • Shred
  • Rending Strike
  • Fortitude
Hard Nightmare Missions can be found on Sedna, Pluto, Neptune, Uranus, and Eris and contain:
  • Streamlined Form (new!)
  • Animal Instinct
  • Vigor
  • Lethal Torrent
  • Focus Energy
  • Constitution

Actualización: Los espectros del raíl

Unlisted Change
  • Nightmare nodes removed, though Nightmare alerts can still occur.

Revisión 18.5.4

  • Fixed an error preventing Nightmare mods being received from Sabotage Nightmare Missions.

Revisión 16.11.3

  • Some Endless Nightmare missions now function like their Alert counterparts in completion criteria to be eligible for a Nightmare Mod. Specifics as follows:
  • Nightmare Interception now requires 2 Rounds to be eligible for extraction/Nightmare Mods, like their Alert Counterparts.
  • Nightmare Defense missions now require 10 Waves to be eligible for extraction/Nightmare Mods, like their Alert Counterparts.
  • Nightmare Excavation (Nodes & Alerts) now requires 500 units of Cryotic before extraction is enabled.
  • Fixed Nightmare Defense Missions not properly giving Nightmare Mod rewards.

Actualización 16.11

  • Time-mission Nightmare variants will no longer appear in Assassination Missions.

Revisión 16.10.2

  • Added the new platinum-purchase mods to the Nightmare Mission drop tables.
  • Nightmare assassinate missions will no longer select the "mission time limit" challenge mode.

Actualización 16.8

  • Fixed Sentinels and Kubrow having shields in no-shields Nightmare Missions.

Actualización 15.13

  • Nightmare Mode nodes now have an updated Icon on the Star Chart.

Revisión 15.5.7

  • Removed Nightmare Mode from final quest mission in Patient Zero.

Revisión 15.0.6

  • Fixed an issue with Nightmare Rescue Alerts giving out additional mods.

Actualización 15.0

  • Fixed an issue where Hijack missions in Nightmare Mode with the ‘no shield’ permutation would be unbeatable.

Actualización 14.6

  • Fixed an issue with Alerts/Invasions/Nightmare nodes disappearing when returning from a mission.

Revisión 14.5.2

  • Fixed an issue with Nightmare modes not having their proper debuff applied when playing on Rescue event missions.

Revisión 14.1.3

  • Fixed an issue with join in-progress functionality not working correctly for publicly hosted alerts, invasion, Conclave, Dark Sector, and Nightmare missions.

Revisión 14.0.8

  • Fixed an issue with Nightmare Mods only successfully being rewarded in Survival and Rescue missions.

Actualización 13.0

  • Fixed Nightmare mode overrides not being properly maintained.

Actualización 12.3

  • Fixed progression stopping issue if playing Earth’s Sabotage mission with Nightmare mode ‘timer’ permutation.

Actualización 12.1

  • Fixed nightmare-mode rewards on Interception Missions.

Revisión 11.7.3

  • Changes to the Nightmare Alert structure:
    • No more 5% chance of Optional Nightmare (was incorrectly announced Wednesday 1/15/2014 – we’ve changed it)
    • NOW: There will be 10 nightmare alerts "per cycle", one for each original nightmare mod.
    • When the Alert is up, it will appear as "Nightmare Mod Located"; the type of mod will be displayed in the Alert info popup.
    • The mission does not have an option, must be played in Nightmare to acquire the Mod indicated.
    • No shields is always the nightmare modifier.
    • These alerts will also be worth double the credits that would normally be given for an alert mission on the selected node.

Actualización 11.7

Alerts now have a 5% chance to be nightmare Alerts (Clarity: Eligible alerts will prompt choice to play in Nightmare Mode).

Revisión 11.0.7

  • Removed energy drain from no-shield mode Nightmare missions.

Actualización 11.0

  • Added option to opt-in to Nightmare nodes.

Actualización 10.5

  • Fixed nightmare Assassination missions giving only the nightmare reward, and not the boss reward.

Revisión 10.3.2

  • Fix for nightmare assassinate missions giving only the nightmare reward, and not the boss reward.

Actualización 9.7

  • Mod Rewards from “Arid Fear” event (Shred, Vigor, Lethal Torrent) now available in Nightmare Mode.

Actualización 9.4

Nightmare mode tuning
  • Don’t allow 0 shields in nightmare mode if Vampire mode is in effect.
  • Energy Drain mode now gives zero shields in addition to draining energy. Reduced chance of Energy -Drain mode (33% instead of 50%).
  • Defensa móvil is now exempt from No-HUD mode.
  • No-Mini Map mode removed as it was universally despised (but if you really liked it, a post-it note will do the trick).

Actualización 9.3

  • Increased difficulty (just a little) of Nightmare Mode.
  • Nightmare mode storage lockers don't give ammo.
  • Better timer sound for Nightmare mode.
  • Fixed weapon restrictions not being applied in nightmare mode.
  • Fixed host migrating during nightmare mode causing the mode to change.

Actualización 9.2

  • Vampire mode degeneration cannot kill the player -- lowest health can be is 1%. Must die to enemy fire or other environmental disasters.
  • Removed Nightmare mode as an option for Mercury missions.

Revisión 9.1.4

  • Fix for Nightmare mode timer sound not being high enough stakes.

Revisión 9.1.3

  • Further tweaks to Nightmare Mode Vampire missions to be challenging but playable.

Revisión 9.1.1

  • Increased difficulty of Nightmare Mode. Vampire drain rate is higher, and weapon restrictions are now enabled... coming soon. MUHAHA!
  • Fix for Nightmare mode appearing on nodes before entire planet had been completed.

Actualización 9.1

  • Fix and swap for Nightmare Defense mode: mission is now 15 wave countdown aka Nightmare Survival Defense.

Actualización 9.0

Introduced
  • Nightmare Game Mode. Are you tough enough to survive Nightmare mode?
  • 10x Dual Stat Mods rewards (awarded in “Nightmare” game mode challenges only)