FANDOM

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

Surgiendo de la arena, Inaros domina el poder aterrador del desierto.

Este es Inaros, el salvador, rey del desierto.

Si los habitantes del cielo o la tierra, Tenno, el miedo de Inaros está dentro.

Fecha de lanzamiento: 4 de marzo de 2016

Una vez enterrados por Inaros, los consumidores y conquistadores durante toda la vida fueron arrastrados por las tormentas de arena malditas, dejando sólo el árido y agotado desierto lleno de muerte a su paso. Inaro surgió en la versión 18.5.

Los planos de las partes de Inaros se pueden conseguir en la misión La Arena de Inaros. Esta misión se puede comprar un Baro Ki'Teer por

200‍PrimeBucks + 50.000 Credits64.

Credits64
25,000
Helmet
1
Chassis
1
Systems
1
OrokinCell64
1
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: 50 Platinum64
Precio del MarketIcon: 225 Platinum64 Precio del Blueprint2: N/A Credits64
Neurópticas
Credits64
15,000
Placa de aleación
1,500
Paquete de polímero
350
Plastids64
500
DENitainExtract
2
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Chasis
Credits64
15,000
Neurode64
3
Nano esporas
1,000
Plastids64
300
Oxium64
100
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Sistemas
Credits64
15,000
ArgonCrystal64
2
Paquete de polímero
300
Nano esporas
1,600
Circuits64
500
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64

NotasEditar

  • Debido a que no tiene escudo, la vida base de Inaros escala de diferente forma que los demás Warframes, tiene 300% mas vida a nivel máximo en lugar de 200%, que seria lo típico.
  • Como Inaros no tiene escudos, ningún objetivo de Usurpación puede drenarlo.
    • Inaros no puede recibir escudos. Sin embargo, puede ganar escudos de los Drones Orokin y de los Halietos Protectores.
  • Sin embargo, no tener escudo tiene sus beneficios:
    • La Llave de Dragón de Decaimiento no tiene ningún efecto negativo, por lo que Inaros puede llevarla sin problemas.
    • La condición Sin Escudos de algunas alertas, no tiene efectos negativos.
    • La Fuga Criogénica no tiene ningún efecto sobre sus escudos. Lo que se ve afectado es su fricción.
    • El mod Ira siempre dará energía.

CienciaEditar

La herramienta de Orokins para la sumisión de Phobos - Inaros, uno de los Skymen, fue el salvador de los habitantes originales de Fobos después de que el plan de control de Orokin se recuperara. Inaros se disgustó con los métodos de Orokin después de verlos de primera mano y se rebeló, eventualmente liderando la matanza del Orokin después de la victoria sobre los Centinelas.

TrivialidadesEditar

  • Inaros 'tiene dos posibles nombres, ambos de los cuales son figuras de la historia del antiguo Egipto y que a menudo se confunden entre sí;
    • Inaros II, un antiguo gobernante egipcio que se rebeló contra los persas en 460 aC.
    • Inaros I, un antiguo príncipe egipcio que se rebeló contra los asirios en 665 aC, 200 años antes del reinado de Inaros II.
  • Inaros tiene la base más alta de salud y los escudos base más bajos de cualquier Warframe.
  • naros es el primer Warframe que tiene una polaridad incorporada en la ranura Exilus mod. Un adaptador Exilus todavía se requiere para desbloquear la ranura, pero un Forma no es necesario a menos que cambie a otra polaridad.
  • A diferencia de la mayoría de otros Warframes, Inaros jugó un papel directo en la defensa y la interacción con las poblaciones fuera de la Orokin, que lo adoraba como su rey y protector.
  • Inaros es único en el sentido de que además de su proyecto, sus partes son etiquetadas como las piezas "Protector", directamente vinculando los planos a la tradición misma. (por ejemplo, casco protector)
  • A partir de la Actualización 18.6, Baro Ki'Teer tiene un diálogo único cuando se dirige a los jugadores equipados con Inaros.

Mientras se desangra, Inaros se sepulta en un Sarcófago protector. Él puede revivirse así mismo drenando la fuerza-vital de los enemigos y aliados cercanos.

Notas: Undying

  • Rather than having the standard Bleedout state of other Warframes, Inaros instead enters an immobile sarcophagus when downed. Aiming at an enemy or ally will siphon life from them, gradually filling his revive meter and allowing Inaros to resurrect himself. Otherwise, he can be revived by other players normally. However, note that Inaros is still in danger of bleeding to death if there are no enemies or allies in sight, or if Inaros is unable to fill his meter before his bleedout timer expires.
    • This ability is active even during Solo play.
    • If an ally kills the enemy targeted by Inaros it still counts towards his ressurection passive
    • Siphoning does not appear to have a range limit.[citación requerida]
    • Siphoning from enemies will pull them toward Inaros, similar to Devorar.
    • Siphoning deals 75 damage to enemies, regardless of armadura. However, it is still subject to other damage resistances and escudos.
    • The revive meter is filled by 0.5% for every 1% of an enemy's combined health and escudos removed. At least two enemies must be killed for Inaros to be revived.
    • Siphon damage can be increased by Provocado.
    • The siphoning beam can be dispelled. Enemies that can dispel the beam include: Tripulante Anulador, anuladores corruptos, Comba Saps, Scrambus Sap, Bursa Aisladores y Drones Disruptores
  • Additionally, killing enemies via Stealth Finishers or Counterattacks will restore 20% of Inaros' maximum health. This passive does not apply to Ground Finishers.

Desecación(H) Desecación(S)
ENERGÍA
25
TECLA
1
Desecación
Azota a los enemigos con una ola de arena maldita que los ciega y les roba su salud.
Fuerza:75 / 100 / 125 / 150 (damage)
2 / 4 / 6 / 8 (damage/sec)
25% (lifesteal)
Duración:3 / 5 / 6 / 8 s
Rango:10 / 12 / 13 / 15 m

  • Inaros scatters a wave of cursed sand that staggers all enemies up to 10 / 12 / 13 / 15 meters away in a cone in front of him, dealing 75 / 100 / 125 / 150 damage on hit, then 2 / 4 / 6 / 8 damage per second for 3 / 5 / 6 / 8 seconds. 25% of any damage dealt by the damage-over-time effect is conferred back to Inaros as health. If enemies are hit by the sand wave from the front, they are also blinded for the duration.
  • Can be recast while active. Affected enemies that are not blinded can be blinded by another instance of Desiccation.
  • Cast delay of 0.5 seconds is affected by Talento natural and Derivación rápida. Casting will interrupt movement.

Maximización is a form of specialization: mods may be blended to result in values that vary between the top-end limits listed here. Click any maximized link to learn how to build it.

Devorar(H) Devorar(S)
ENERGÍA
50
TECLA
2
Devorar
Mantiene el poder para atrapar al objetivo en arenas movedizas y tenerlos listos para devorar; esto roba la salud y por último crea una sombra de arena aliada.
Fuerza:50 / 100 / 150 / 250
Duración:15 / 20 / 25 / 30 s
Rango:20 / 30 / 40 / 50 m

  • Inaros sinks an enemy target into quicksand for 15 / 20 / 25 / 30 seconds, trapping it in place as it flails in panic becoming unable to move, attack, or use special abilities. While enemies are trapped, Inaros or any allies can perform the 'Devour' action on them by holding down the Interact key (default X ), dealing 50 / 100 / 150 / 250 damage per second to the victim and converting it to shields and health for the devourer.
    • Devour damage per second and hitpoints healed are affected by Fuerza de habilidades.
    • Healing is independent of damage dealt. Inaros can't increase the amount of healing received by amplifying the damage his target takes, and attacking enemies with increased damage resistance will yield the same amount of healing.
    • Quicksand duration is affected by Duración de habilidades.
    • Enemies are unable to act while being actively devoured even if the ability's timer has expired.
    • The act of devouring a trapped enemy does not consume energy whether from Inaros or allies, and can be sustained indefinitely for as long as the Use key is held, or the enemy expires.
    • Inaros and his allies are invulnerable to damage while devouring an enemy.
  • Holding down the ability key (default 2 ) while aiming at a new target causes Inaros latch a tether onto the enemy up to 20 / 30 / 40 / 50 meters away, dragging it towards him and automatically devouring it upon making contact so long as the key is held.
    • Tether range is affected by Rango de habilidades.
    • Tethered enemy is dragged along the ground and can fall to lower terrain elevations.
  • If an enemy is killed by being devoured by Inaros, a Sand Shadow is created, which is a friendly copy of the unit killed that will fight alongside Inaros. This Sand Shadow will last for a duration based on how much time was spent devouring them.
  • Devour cannot be cast on naturally flying enemies like halietos y Dron Orokins. Units that only have temporary flight abilities though like Instigadores can still be pulled from mid-air and then devoured once on the ground.
  • Cast delay of 1 second is affected by Talento natural and Derivación rápida, while devour recovery delay of 2 seconds is not. Casting will interrupt movement.
  • Cannot be recast on affected targets.
  • Disruptores antiguos will resist the ability heavily, causing only 1 damage per tick to occur, which will often cause the bug listed below. The same goes for Infested allies that are linked to the Disruptor.

  • If Inaros consumes a Boiler, the Boiler will become a Sand Shadow as normal, however, the spawn pods created when it dies will not spawn allied units.

Inaros may become stuck in the devour animation, unable to move or cancel the ability until the enemy is killed. Pressing escape will force the player out of the animation although this is exploitable, as you will continue to gain health from the enemy and you can use high powered weapons to kill the enemy, guaranteeing that a Sand Shadow will form.

Tormenta de arena Tormenta de arena simbolo
ENERGÍA
75
TECLA
3
Tormenta de arena
Conviértete en un ventarrón espiral de arena que envía a los enemigos volando y devora a aquellos que están atrapados en arena movediza.
Drenaje de energía: 10 s-1
Fuerza:200 / 300 / 400 / 500
Duración:N/A
Rango:8 / 10 / 12 / 15 m

  • Inaros spins with great speed, creating a storm that pulls in and lifts all enemies within 8 / 10 / 12 / 15 meters and dealing 200 / 300 / 400 / 500 damage per second to them, preventing them from moving or attacking before flinging them away. Inaros himself is unable to attack or activate other special abilities while Sandstorm is active, and his movement is slowed to 25% / 30% / 40% / 50% of his base speed. Sandstorm will also pull in nearby Recoger while active. Enemies do 80% / 70% / 60% / 50% of their damage to Inaros while Sandstorm is active.
  • Sandstorm is a channeled ability that consumes 10 energy per second for the duration it is active. This ability will remain active until the ability key is pressed again (default 3 ), or Inaros' energy is depleted. Sandstorm also has an initial casting cost of 75 energy.
  • If Sandstorm kills an enemy that is under the effects of Devorar, a Sand Shadow will be created, which is a clone of the killed enemy that will fight alongside Inaros.
  • Activation and deactivation delays of 1.5 seconds are affected by Talento natural and Derivación rápida. Toggling will interrupt movement.

Tormenta de arena elemental
Artículo principal: Tormenta de arena elemental

Tormenta de arena elemental es un mod de aumento de warframe para Inaros icono Inaros que hace que Tormenta de arena simbolo Tormenta de arena inflija efectos de estado basados en los tipos de daños y mods del arma cuerpo a cuerpo equipada. {{#lsth:Tormenta de arena elemental|Stats}}

Enjambre de escarabajos Enjambre de escarabajos simbolo
ENERGÍA
25
TECLA
4
Enjambre de escarabajos
Carga para transformar la salud en una armadura endurecida de escarabajos. Descarga para azotar a los enemigos con un enjambre de escarabajos; los sobrevivientes tienen su salud drenada y concedida a los aliados.
Fuerza:100 / 150 / 175 / 200
Duración:6 / 10 / 12 / 15 s
Rango:20 / 22 / 25 / 30 m (cast range)
6 / 10 / 12 / 15 m (heal radius)
5 m (spread radius)

  • Inaros becomes immobile and converts his health into Scarab Armor, which permanently increases his base armor up to 100%. When the ability is charged by holding down the ability key (default 4 ), Inaros loses 29 points of health for every 1% of converted additional bonus armor, for a total of 2,900 health lost to fully charge the armor. Inaros will continue in the animation until releasing the ability key or Inaros only has 2 points of health left but the health drain will stop once the bonus armor has reached 100%.
    • The armor bonus is an additive bonus from Inaros' base armor value; fully charged Scarab Armor will give Inaros 400 armor, while combining it with a maxed rank Fibra de acero will grant him 620 armor.
    • The armor bonus granted by Scarab Swarm is not affected by Fuerza de habilidades.
    • Charging Scarab Armor causes Inaros to lose all momentum and fall to the ground.
    • Inaros is immune to stagger, knockback and knockdown effects while charging Scarab Armor.
    • The current bonus armor value is displayed on the ability icon and below the Scarab Armor buff icon beside Inaros' shields and health indicators.
    • Scarab Armor can only be removed by casting a swarm projectile, entering a Tripulante Anulador's bubble, moving too close to a Comba or Scrambus, or by being disipando. Scarab Armor bonus cannot be removed by enemy weapons fire or by falling into a pit.
    • When Scarab Armor is dispelled, all health previously converted into armor is instantly refunded to Inaros provided his health is not at maximum value.
      • This can be used as a form of emergency healing. By running on purpose into a Nullifier bubble, you can instantly get up to 2,900 points of health back.
  • While Scarab Armor is active and an enemy target is near the aiming reticle, Inaros can consume 25 energy and convert 25% of his total bonus armor into a swarm projectile by tapping the ability key (default 4 ).
    • Discharge casting cost is affected by Eficiencia de habilidades.
    • Scarab Swarm projectile cannot be cast while Scarab Armor value is below 25%.
    • The swarm projectile is launched near the end of the casting animation, allowing the player time to adjust the trajectory before the animation ends.
    • The swarm projectile possesses innate Atravesar and does not bypass obstacles in the environment.
  • Once in flight, the swarm projectile travels up to 20 / 22 / 25 / 30 meters away before dissipating, infesting all enemies with scarabs on contact. Swarmed enemies will flail in panic and receive 100 / 150 / 175 / 200 damage per second for 6 / 10 / 12 / 15 seconds, during which they cannot move or use special abilities, but can periodically attack. Each swarm host generates a 6 / 10 / 12 / 15 meter radius aura that converts damage dealt by Scarab Swarm into health for Inaros and his allies in range. Scarab Swarm can spread all of its effects to any unaffected enemies within a 5 meter radius from a swarm host for 100% of its remaining duration.
  • Swarm projectile cast animation of 1.25 seconds is affected by Talento natural and Derivación rápida. Charging scarab armor or launching scarab attack while stationary will prevent movement, however casting scarab attack while moving will not interrupt movement.

Enjambre de negación
Artículo principal: Enjambre de negación

{{#lsth:Enjambre de negación|Stats}}

  • Es más eficiente energéticamente es lanzar un ataque de Enjambre de escarabajos contra un solo enemigo en medio de una multitud de enemigos, preferiblemente agrupados, y permitir que el efecto de expansión del enjambre infecte a todos los enemigos cercanos. Esto es particularmente efectivo contra los Infestados que, naturalmente, tienden a agruparse en grupos.
  • Los jugadores pueden hacer que Enjambre de escarabajos sea disipado a propósito, por ejemplo, al encontrarse con una burbuja de anulación, para recuperar instantáneamente hasta 2.900 puntos de vida.

Mods de Fuerza

Intensificar

Mods de Duración

Continuidad

Mods de Rango

Estirar

Desecación(S) Desecación(S) Desecación(S)
Devorar(S) Devorar(S) Devorar(S)
TormentadeArena(S) TormentadeArena(S)
EnjambredeEscarabajos(S) EnjambredeEscarabajos(S) EnjambredeEscarabajos(S)

Input table not loaded. Javascript Not loaded
Result table not loaded. Javascript Not loaded

Editar Pestaña

Inaros puede ser equipado con los siguientes objetos:

AumentosEditar

CosméticosEditar

Véase tambiénEditar

Vídeos oficialesEditar