FANDOM

Editar Pestaña

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

La dama de la muerte carmesí, la sangre de los enemigos de Garuda la llenan de fuerza y vitalidad.

Esta es Garuda, la Reina de la sangre.

Bañada en la sangre de sus enemigos gana fuerza de la vulnerabilidad.

Fecha de lanzamiento: 8 de Noviembre del 2018

Mancha sus garras de color carmesí, empapa el suelo de rojo. Para calmar su infinita sed de sangre, la doncella asesina Garuda mata a su presa con elegancia, sangre fría y avanza sobre sus cadáveres en una exhibición horrible de carnicería visceral. Garuda mató su camino hacia una sangre empapada de revelación en la Actualización 24.0.

Credits64
25,000
Helmet
1
Chassis
1
Systems
1
Kuva64
3,500
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: 50 Platinum64
Precio del MarketIcon: 325 Platinum64 Precio del Blueprint2: N/A Credits64
Neurópticas
Credits64
15,000
Toroide Vega
2
Amarasto estrella
6
Aleación de Axidrol
40
Nano esporas
5,000
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Chasis
Credits64
15,000
Toroide Calda
2
Zodian radiante
3
Aleación de Travocita
40
Placa de aleación
2,200
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64
Sistemas
Credits64
15,000
Toroide Sola
2
Thyst marquesa
3
Aleación de Venerdo
40
Paquete de polímero
2,400
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: 25 Platinum64

AdquisiciónEditar

El plano de Garuda se otorgará al completar la aventura de Vox Solaris. Los planos de los componentes de Garuda se adquieren en los contratos del valle del Orbe.

Parte Probabilidad Esperado Casi garantizado
Plano del chasis
(Etapa 2, lvl 5-15)
7.52% 1 Recompensas 1 ± 0 Recompensas
Plano del chasis
(Etapa 3, lvl 5-15)
30.56%
Plano de neurópticas
(Etapas 2 & 3, lvl 20-40)
12.50% 1 Recompensas 1 ± 0 Recompensas
Plano de neurópticas
(Etapa 4, lvl 20-40)
25.00%
Plano de sistemas
(Etapa 2, lvl 10-30)
7.41% 1 Recompensas 1 ± 0 Recompensas
Plano de sistemas
(Etapa 3, lvl 10-30)
22.22%

Esperado se refiere al número "total" de carreras que un jugador puede esperar recibir al menos una de cada gota asociada con los valores respectivos.

Casi garantizado se refiere a la cantidad "total" de carreras que un jugador necesita para obtener un 99%, 99.9% y 99.99% de probabilidad de recibir al menos una de cada caída asociada con los valores respectivos.

</div>

NotasEditar

  • La energía base de Garuda escala con la nivelación de diferente forma a otros Warframes, con un +125% más de energía en el rango máximo en lugar del típico +50%.

CuriosidadesEditar

  • Garuda es el 37º Warframe que se lanzará (excluyendo las variantes Prime y Umbra).
  • Garuda es una criatura legendaria parecida a un pájaro en la mitología hindú que sirve como montura de Vishnu. Garuda también tiene vínculos con la mitología budista y jainista.
  • Garuda se reveló por primera vez en la TennoCon 2018 junto a Revenant.
  • Las habilidades y el modelo de Garuda se mostraron en Devstream 118.
  • Se menciona que es similar a Valkyr en su tema de "gore", aunque en cambio Valkyr es una rabiosa desenfrenada y básica, Garuda personifica una versión de matanza fría, aislada y calculada.
  • El casco alternativo de Garuda, "Bathory", es un gesto hacia Elizabeth Bathory, una mujer noble húngara responsable de la muerte de muchas mujeres jóvenes y, en algunas historias, bañada en su sangre para mantener su belleza y/ o juventud. Elizabeth Bathory es a menudo comparada con Vlad el Empalador por sus actos brutales de sadismo.
  • El plano de Garuda no es en realidad una recompensa por Vox Solaris. La recompensa oficial de la aventura es un Lanzador de K-Drive, mientras que el plano de Garuda se envía desde Eudico a través de un mensaje. Se dice que se encontró incrustado en una maraña de hongos de valle hace años, lo que implica que no se ha recuperado recientemente, sino que es desconocido para los Tenno.

Véase tambiénEditar

Editar Pestaña

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

Puertas de la muerteEditar

  • Cuanta menos salud tenga Garuda más daño infligirá. Cuanto más cerca esté de la muerte podrá obtener hasta un 100% de daño adicional en sus habilidades y armas.
    • La bonificación de daño es proporcional al porcentaje perdido del máximo de salud de Garuda.
    • La bonificación de daño aumenta o disminuye inmediatamente después de producirse cualquier cambio en la salud de Garuda.
    • La bonificación de daño máxima se alcanza al quedar únicamente 2 puntos de salud.
    • La bonificación de daño es mostrada como un icono con el símbolo representativo de Garuda, ubicado junto a las barras de salud y escudos.
    • La bonificación de daño es calculada independientemente a otras fuentes de daño.
    • Cuando no se haya seleccionado ningún arma cuerpo a cuerpo en el arsenal, las garras de Garuda se mostrarán disponibles en este como un arma cuerpo a cuerpo exclusiva, pudiendo ser modificadas, además de equipadas para el combate durante las misiones.

A diferencia de la mayoría de Warframes, cuando Garuda sube de rango recibe un conjunto especial de bonificaciones de rango, indicadas en la parte superior izquierda de la pantalla de actualización de este:

  • +13% / +25% / +38% / +50% / +63% / +75% / +88% / +100% / +113% / +125% en capacidad de energía a los rangos 3 / 6 / 9 / 12 / 15 / 18 / 21 / 24 / 27 / 30 respectivamente.

Habilidades Editar

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

Reflejo del terror Reflejo del terror simbolo
ENERGÍA
25
TECLA
1
Reflejo del terror
Arranca la fuerza vital de un enemigo y la usa como un escudo que absorbe el daño, esto mata instantáneamente a los enemigos significativamente debilitados. Carga para canalizar el daño absorbido en un proyectil explosivo.

Charge drain: 50 s-1

Fuerza:1 / 1.5 / 1.75 / 2 x (damage capture multiplier)
Duración:13 / 15 / 18 / 20 s (mirror duration)
Rango:30 m (pounce range)
6 / 7 / 8 / 10 m (explosion radius)
Misc:8 m (stagger radius)
40% (instant kill threshold)
10% (health to shield)
20% (health to shield on instant kill)
100 (mirror contact damage)
50%/s (charge damage per sec)

  • Garuda leaps into the air to pounce at an enemy target within 30 meters, staggering all enemies within a 8 meter radius on landing while violently slashing the victim with her talons to inflict Derribo. The victim is instantly killed by Garuda if its health was at or below 40% when Dread Mirror was cast.
    • Pounce range is affected by rango de habilidades.
    • Stagger radius and instant kill threshold are not affected by Mods.
    • Garuda must have sufficient space to land next to the victim to cast this ability.
  • Once Garuda strikes the victim, she rips its lifeforce out to conjure a Dread Mirror in front of her for 13 / 15 / 18 / 20 seconds. The dread mirror is a large hovering invulnerable frontal shield that reorients itself to face the player's camera direction. All incoming enemy ranged and melee attacks are blocked by the mirror on contact, while the damage is absorbed into the Dread Heart beating above the mirror's frame; incoming enemy damage is first multiplied by 1 / 1.5 / 1.75 / 2 times then absorbed by the heart.
    • 10% of the victim's health is absorbed as initial damage for the heart when Garuda strikes the target.
      • If the victim is instantly killed, the health absorbed is increased to 20%.
      • Percentage of health to shield is not changed by mods, always staying at 10%, but the actual initial damage to Dread Heart is actually affected by mods.
    • Mirror duration is affected by Duración de habilidades.
    • Damage capture multiplier is affected by fuerza de habilidades.
    • Enemies that touch the mirror will take 100 damage and stagger backward away from Garuda. Rolling toward enemies causes the mirror to forcefully bash them away in a ragdoll state.
      • Mirror contact damage is not affected by mods.
      • This damage is also dealt to the mirror, absorbing damage into the Dread Heart.
        • For example, at 130% fuerza de habilidades (2.6x damage capture multiplier), damage absorbed will be 100 x 2.6 = 260.
      • The mirror hits once as soon as you reach your victim unless they are instantly killed.
    • Damage absorbed is displayed in numeric value above the heart.
    • Dread Mirror lasts until it expires or the dread heart is thrown, while the Dread Heart will persist until thrown even after the mirror disappears and can absorb damage from multiple Dread Mirrors indefinitely.
    • Mirror does not block area of effect abilities such as Artillero Pesado ground slam.
  • While the Dread Heart is floating above Garuda, holding down the ability button (default 1 ) causes Garuda to grasp the heart in her talons and drain 50 Energía per second to continuously increase the absorbed damage by 50% of the currently stored damage value per second. Releasing the ability button causes Garuda to throw the heart as a high velocity explosive projectile toward the location on the aiming reticle. The heart bursts on impact with an enemy or a surface to inflict the amplified damage and a guaranteed efecto de estado to all enemies within a 6 / 7 / 8 / 10 meter radius.
    • Charge energy drain per second is affected by Eficiencia de habilidades.
    • Charge damage per second is not affected by mods.
    • Explosion radius is affected by Rango de habilidades.
    • Charging in mid-air will allow Garuda to hover for few seconds.
    • The explosion bypasses obstacles in the environment, and its damage does not decrease with distance.
  • Can be recast while active to pounce at a target and refresh the mirror's duration.
  • Can be cast while airborne.
  • Casting Dread Mirror is full body animation that relocates Garuda to her target. Charging the Dread Heart is an upper body animation that reduces Garuda's movement speed and grounds her once landed, as well as preventing other actions until the heart is thrown.
  • The Dread Mirror's frame colors are affected by Garuda's chosen Appearance colors.
  • The Dread Heart visually drips blood constantly, beats faster when absorbing damage, and grows spikes when its stored damage is high enough.
  • Dread Mirror, Dread Heart, and particle effects are affected by Garuda's chosen Energy color.

Abrigo del terror
Artículo principal: Abrigo del terror

Abrigo del terror es un mod de aumento de warframe para Garuda para su habilidad Reflejo del terror que le otorga invencibilidad a Garuda luego de matar a un objetivo utilizando reflejo del terror.

{{#lsth:Abrigo del terror|Estadísticas}}

  • Synergizes well with Provocación del guardián, making more enemies attack Garuda and her Dread Mirror, allowing quick, indefinite damage build up for Dread Heart.
  • Combined with Blood Altar, Garuda can effectively tank and shrug off most damage that comes her way.
  • Considering how far Garuda can move with her pounce, it can make for an effective means to escape an encounter while defending yourself.
  • Facing Dread Mirror outward while standing in the corner makes Garuda less vulnerable to direct attacks.
  • Using the ability multiple times before unleashing the heart will ramp up the damage rapidly, eliminating the reliance on enemy aggro.
  • Dread Mirror can prevent some AoE damage like explosion from the barrel.
  • Dread Mirror can protect Garuda from Trampa de arco, providing the Mirror is between her and the trap. The trap will self-destruct after 3 seconds as if it has been activated, but since there is no arc occurs, no damage will be absorbed.
  • Rolling into enemies with Dread Mirror active and facing toward said enemies will ragdoll them, frequently drag them along for a brief moment, and send them flying for several meters. This is a good makeshift crowd control.

Maximización es una forma de especialización: los mods pueden combinarse para dar como resultado valores que varían entre los límites superiores enumerados aquí. Haga clic en cualquier enlace maximizado para aprender cómo construirlo.

MISSING

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

Altar de sangre Altar de sangre simbolo
ENERGÍA
50
TECLA
2
Altar de sangre
Empala a un enemigo en un altar de garras y drena su salud para Garuda y sus aliados.
Fuerza:15 / 17 / 20 / 25 %/s (Salud per sec)
Duración:10 / 15 / 15 / 20 s
Rango:30 m (pounce range)
4 / 4.5 / 6 / 8 m (heal radius)
Misc:8 m (stagger radius)
1%/s (damage per sec)
3 (limit of active altars)

  • Garuda charges to an enemy target within 30 meters, staggering all enemies within a 8 meter radius on reaching her target, then slashing it with a spiralling uppercut that impales the victim upon an altar of talons for 10 / 15 / 15 / 20 seconds. While impaled, the enemy is completely disabled as it stays suspended above the altar helplessly, becomes invulnerable to incoming damage, and bleeds profusely emitting an aura with a 4 / 4.5 / 6 / 8 meter radius; when Garuda or her allies stand within the aura, blood flows from the victim to them, restoring 15% / 17% / 20% / 25% of their missing Salud per second, while draining 1% of maximum Salud per second from the victim. Up to a maximum of 3 altars can be created.
    • Pounce range and heal radius are affected by Rango de habilidades.
    • Altar duration is affected by Duración de habilidades.
    • Salud per second is affected by Fuerza de habilidades.
    • Stagger radius, damage per second and number of max altars are not affected by Mods.
    • Salud per second is displayed as a buff icon beside the player's shield and Salud bars.
  • Salud restored per second is a percentage of the difference between the current and maximum Salud of the player or NPC being healed. It is not dependent on the enemy's current or maximum Salud.
  • Pressing the ability button (default 2 ) while aiming at an enemy impaled by Blood Altar will release the victim early before duration expires. Damage from outside sources inflicted on the victim while it was invulnerable will be dealt in full when it is released, and all efecto de estados it received will resume their effects.
    • Garuda does not leap to the target to release it from the altar, instead she performs the action from her current position.
  • Casting Blood Altar is a full body animation that relocates Garuda to her target. Releasing a target does not play an animation on Garuda.
  • The aura radius is constantly visible to Garuda and her allies.
  • Enemies impaled on a Blood Altar visually appears to be covered in blood while they bleed constantly.
  • Altar aura and blood stream colors are affected by Garuda's chosen Energy color.

MISSING

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

Flebotomía Flebotomía simbolo
ENERGÍA
0
TECLA
3
Flebotomía
Garuda sacrifica su salud para generar energía.
Fuerza:N/A
Duración:N/A
Rango:N/A
Misc:-50% (Salud deducted)
18 / 20 / 22 / 25 % (energy gain)
2 HP (minimum Salud threshold)

  • Garuda slashes herself with her talons as she spins into the air, sacrificing up to 50% of her maximum Salud and restoring up to 18% / 20% / 22% / 25% of her maximum Energía capacity. Garuda cannot reduce her Salud below 2 Salud points using Bloodletting.
    • Salud cost is 50% of Garuda's maximum HP, including mods.
    • Energy gain is the listed % of her maximum energy, including mods.
    • Energy gain is affected by Eficiencia de habilidades. For example, 160% Efficiency results in 62.5% Energy gain, while 175% Efficiency results in a 100% gain. This follows the formula:
      Total Energy Gain = Base Energy Gain ÷ (2 - Eficiencia de habilidades).
    • Bloodletting can be cast if Garuda has less than 50% of her maximum HP remaining, but will only restore energy proportionate to the amount of HP sacrificed. For example, if she has 25% of her Salud left (or 50% of 50%) when Bloodletting, the energy gain will be halved.
    • Percentage of Salud deducted is not affected by mods.
    • Casting speed is affected by Talento natural y Derivación rápida.
  • Cannot be cast if Garuda has 2 or less Salud points.
  • This ability does not trigger Salud damage into energy conversion mods like Ira o Adrenalina del cazador.

  • High enough armor, Energy, and the use of Mente rápida can effectively make this ability put the Death's Gate passive at a constant max state with a small failsafe with energy.
  • This ability gains no benefits from increasing your max HP. Having lower max HP lets you use flat HP regeneration such as Salud orbs or Oberon's Renewal to generate more energy more quickly.
  • Use of Blood Altar and this ability can give Garuda a near infinite supply of energy. Because Blood Altar heals a percentage of your max HP, having higher max HP will make you more durable standing in your altar without impacting your energy generation rate.

MISSING

Última edición, 31-05-2019 por FOV-01

Garras buscadoras Garras buscadoras simbolo
ENERGÍA
100
TECLA
4
Garras buscadoras
Carga para expandir el área objetivo, libera para enviar las garras de Garuda a toda velocidad hacia cada objetivo en el área marcada. Los enemigos sobrevivientes quedan propensos a desangrarse.
Fuerza:75 / 100 / 125 / 150 (damage)
50% (bleed chance)
Duración:10 s
Rango:N/A
Misc:60 m (range)
25° (min charge size)
95° (max charge size)
8 (projectiles)

  • Garuda channels her sanguine blood beneath herself as her talons quiver in anticipation, before unleashing 8 flying spears to pierce through all enemies within the area. Enemies pierced by Garuda's flying talons will receive 75 / 100 / 125 / 150 damage and become stunned momentarily.
    • Holding down the ability button (default 4 ) will expand a focus ring indicating area of effect of the ability. Initial field of view angle is 25 degrees, which can expand up to 95 degrees when fully charged; the range of ability can expand up to 60 meters based on the charge time. Releasing the button will unleash the talons as homing projectiles that cannot be obstructed by walls and the environment, piercing through all enemies within the focus ring.
    • Each enemy will always be pierced at least once by the projectiles. However, they can also be pierced multiple times in a single skill use.
      • For an example, using Seeking Talon on a single enemy will damage said enemy 8 times in quick succession.
    • Damage is affected by fuerza de habilidades.
    • Range, minimum and maximum charge sizes, and the number of projectiles are not affected by mods.
    • Targeting expansion and cast animation are affected by casting speed mods from Talento natural y Derivación rápida.
    • Garuda does not require line of sight to target enemies in her focus ring area.
  • Enemies damaged by Seeking Talon are marked with Garuda's symbol for 10 seconds. Attacking marked enemies with weapons and abilities grants a 50% chance to cause a efecto de estado. Marked enemies will still receive efecto de estados from other sources in addition to the proc (if a weapon's status chance triggers and hits an enemy affected by Seeking Talons, the weapon's efecto de estado will still be applied, the proc is then added, resulting in the enemy receiving 2 efecto de estados at the same time).
  • Garuda cannot perform parkour Maniobra (except for rolling and sliding) or general interactions while channeling this ability. However, she can still move at walking pace.
  • Can be cast while airborne, causing Garuda to hover for a few seconds.

MISSING

Mods de Fuerza

Intensificar

Mods de Duración

Continuidad

Mods de Rango

Estirar

50px 50px 50px
50px 50px 50px
50px 50px

Input table not loaded. Javascript Not loaded
Result table not loaded. Javascript Not loaded

Editar Pestaña

Garuda puede ser equipada con los siguientes objetos:

AumentosEditar

CosméticosEditar

Véase tambiénEditar

Vídeos oficialesEditar